Husvurdering efter nyt tag/nyt tag med højere rejsning

Jeg går og overvejer at skulle have nyt tag på huset. Om det bare skal være nyt tag(1:1) eller nyt tag med højere rejsning. Nu går tanker så også lidt på hvor meget ens huset evt. vil stige i værdi hvis man fik høj rejsning og dermed flere m2. I min verden må flere m2 give en højere vurdering, men det er jo ikke sikkert at jeg har ret. Er der nogle af jer der har erfaringer eller prøvet at tilføje flere m2 til huset med højere rejsning og derefter fået huset vurderet? Jeg er stadig kun i ide-fasen, så jeg har ikke fået lavet nogle beregninger eller tegninger endnu. Kun undersøgt lokalplan og servituter, og det er tilladt at have 1. sal i området. Lidt info om huset: hus på 130m2 fra 1973, tilbygning 76(vinkel), tegl på taget, hældning er jeg lidt usikker på, men vil tro omkring de 25 grader
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Okay ingen linieskift... det ser lidt rodet ud, beklager!
Vel vil flere m2 give en højere salgspris. Alt andet lige.
Men om prisen bliver lige så meget højere end det du kommer til at betale for arealudvidelsen kan du jo kun finde ud af ved at indhente tilbud på projektet. Og sammenligne med tilsvarende hystyper i lokalområdet.
Det er jo heller ikke uden betydning om du laver en traditionel hanebåndsoveretage eller en etage men næsten eller fuld etagehøjde.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis