Skinner til.....

En letvægtsfoldedør - hvor køber man sådan nogle og hvad er der korrekte betegnelse på dem???
Jeg skal "opfinde" en let foldedør/væg - lofthængt og noget styrenoget på gulvet -som skal være omkring 310 cm bred.
Råd og vejledning efterlyses....for jeg har ikke en ski' forstand på det.

Sniffer  
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For år tilbage havde Silvan nogle lette foldedøre i plast, de hænger i en skinne men har ikke nogen skinne i gulvet. Det har de større døre nu heller ikke, for en sådan skinne vil lynhurtigt blive fyldt op med skidt og så er det lige fedt. Prøv at spørge Silvan eller lignende byggemarkeder, og ellers må du ty til din ven Google.

V.h.  Håndværkeren
Min ven google kan kun finde folde/skydedøre til stoooooooooooore rum, men det er altså jo ikke et forsamlingshus jeg har..
Kender godt de plastikdimser fra silvan, men de kan ikke bruges.
Jeg ved, at Bauhaus har nogle skinner til "rulleporte" altså til døre, men jeg er kun ude efter den slags hvor døren folder d.v.s at der kun er en midtervedhæftning på hvert fag.

Forstod du den forklaring??? Jeg gjorde ikke.

Sniffer  
Jo den forstod jeg godt, det vil sige hvor dørdelen hænger i en form for slædfe der kører oppe i en skinne. Og jeg er da også ret sikker på at du kan få dem der laver til forsamlings huse mm. til at lave en forde dør til dig, men har du så  råd, det er nok en anden sag. Ellers må du som vore forældre og bedsteforæ. klare dig med et kraftigt forhæng.
Hvor lydtæt skal den være?Du kunne måske bruge lodrette lameller,de fylder ikke meget,og skubbes til side som et gardin.
MVH Tommy
Hvor lydtæt skal den være?Du kunne måske bruge lodrette lameller,de fylder ikke meget,og skubbes til side som et gardin.
MVH Tommy
Annonce
Skrevet af ymmot på 22 sep 2010 14:43
Hvor lydtæt skal den være?Du kunne måske bruge lodrette lameller,de fylder ikke meget,og skubbes til side som et gardin.
MVH Tommy
Siden hvornår har en lamelskydedør været med vandrette lammeler

Så så Håndværker - pas nu på blodtrykket..

Den ide var nu slet ikke så dum, det havde jeg jo slet ikke tænkt på.

Her var så slet ikke tale om noget med døre Håndværker, men de nymodens persienner som er lodrette og bredere end de gamle vandrette.
Og sådanne dimser vil jeg lige kikke nærmere på.

Sniffer  
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis