Opbygning af isoleret trævæg

Hej med jer

Hvordan er det nu man skal opbygge en isoleret trævæg i en garage?

Startende udefra
1 . Træbeklædning af ru brædder forskudt
2 . 100 mm isolering imod træbeklædning.
3 . Folie
4 . MDF plader

Er det noget i den stil?
Hvad med i bunden skal der bare noget tagpap på sokklen og så isolering ovenpå?

Hej med jer Hvordan er det nu man skal opbygge... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Min nybygning bliver bygget sammen med mit hus, så jeg kan gå fra bryggers direkte ud i opvarmet garage, garagen bliver derfor (næsten) en forlængelse af beboelsen, så derfor skal jeg have gips på væggene med glasvæv osv.

Jeg er lidt i tvivl om, hvad dit mål er med dit projekt ? Skal det "bare" være en isoleret garage, hvor du kan "svine" og undgå at fryse om vinteren, eller skal det være lidt "lækkert" med pæne omgivelser??
Det skal vel være begge ting. Det skal da helt klart laves lækkert med hvide vægge og styr på alle ting. Stort arbejdsbord hvor der både kan laves motor, slibes, arbejdes med træ, laves modelfly osv.
Men ja der skal der også svines på gulvet, svejses og slibes og spartles.

Den skal være isoleret, med 3 meter port og en dør ved siden af porten.
- 100 mm i vægge og 150 i loft (måske 200mm)
- Opvarming skal foregå hurtigt og billigt så der vil jeg bruge en varmepumpe.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Nu er det jo ikke Gogles skyld at de skriver det forkerte i søgefeltet. :o)
Skriv "lette ydervægge" eller "tæskelletvægge" eller "ventilerede træbeklædninger". Så kommer forslagene i hobetal.
hpox: "lette ydervægge" den synes jeg var kanon sikke en masse forslag
Kan du finde noget om guide til fundament / opsætning af sokkel med lecca blokke så ville det være guld...men det burde gå nu har jeg satme læst alle forums jeg kunne komme i tanker om, samtidigt er youtube også gransket for howto videoer.
Hvordan er dit redskabsrum opbygget - det man kan se på billedet ovenover??
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Der er krydsfiner på indersiden og ru brædder udenpå forskudt. Gulvet ligner epoxy men det er lidt mere gummiagtigt.Det du sikkert tænker på er om hvorfor jeg ikke hiver beklæding af og ser på hvordan det er lavet men ja det kunne være jeg skulle gør imorgen det ville gøre det nemmere, nu har det bare været tis vejr så have ikke lyst til at blotte isoleringen.

Der er vidst 100 mm isolering i vægge og 150 mm i loftet
Ifølge sælger:
Til sokklen har jeg gravet en rende ned i 90 cm under gulvhøjde (frostfri
dybde). Fyldt den op med beton hvorpå jeg har lagt 2 legablokke ovenpå
hinanden, så det ender i gulvhøjde.

Meeeeeen hvis jeg måler så er der 2,5 cm forskel mellem sokkel og gulv, det vil sige gulvet er støbt 2,5 cm højere en sokklen i redskabsrummet????

Det betyder så nok at jeg er nødt til at hæve den nye sokkel med 2,5 cm hvis jeg skal have jævnt gulv i hele den nye garage.

Du er velkommen til at se i den anden tråd har lidt ubesvaret spørgsmål ifh til armeringsjern osv..
Nå, men så må du grave hele soklen op igen og prøve igen...:-)

Du må enten leve med højdeforskellen, skære 2,5cm af lecablokkene, eller forhøje det gamle gulv.
Nej det ikke så stort et problem jeg kan jo bare hæve den nye sokkel med 2,5 cm og så støbe henover den gamle sokkel så gulvet bliver jævnt, det er ihvertfald ideen
Har købt nogle forskalkningstøtter til når jeg skal grave ud til sokklen håber satme ikke det blæser i uge 40!
Sokklen og gulvet kan jo vel godt have samme højde når der er 20 mm flamingo imellem. Uha det bliver spændende skal snart have købt stort ind.
Det er nok samme metode. Vil jeg tro.
LECA fundamenter. Prøv det!!!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på epoxy med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også