simpel gulvvarme

kan man lave gulvvarme på en simpel måde...

jeg har en streng som skal op på 15 grader (i rummet) jeg har min retur fra mit hus ca 40 grader

skal jeg bruge en gulv varme shunt eller kan jeg lave det mere simpelt bare med en ventil eller hvordan... tænkte på en ravl ventil

er der nogle ideer

alt mulig mand

 

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ingen gode ideer???

alt mulig mand

 

ja men vil vandet ikke bare løbe lige ud (den vej det skal løbe nå gulvet er varmt nok)

der er jo 2 veje en ned i gulvet og en tilbage til kedlen.... og når gulvet er varmt skal det jo bare til kedlen

jeg ved det kan laves med en meget dyr løsning sikkert også med en 3 vejs motor ventil og en eller anden form for termostat på men det er stadig dyrt syntes jeg...

alt mulig mand

 

Det skal kobles til dit centralvarmesystem lige som en radiator, bare med ventilen på returløbet.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

det er jo ikke nemt at forklare når man ikke lige står ved anlægget men prøver..

vandet fra kedlen går til en brugsvandstank, der fra ind i huset til gulvarmen til huset og tilbage til kedlen..

jeg har nu lagt en slange i gulvet i mit værksted og den vil jeg gerne have koplet på...

jeg har tænkt over flere løsninger

købe en gulvvarme shunt (dyrt)

købe en 3 vejs motor ventil og en termostyring (også dyrt)

sætte et T på slangen også en radiator ventil på den slange der kommer tilbage op gennem gulvet, ideen er så at varmen skal fordele sig i de to veje (tilbage til kedlen / nede i gulvet og tilbage til kedlen) lige som en radioator, og lukke for gulvslangen når der er varmt nok.
meget billig løsning men tror ikke helt på den, kan ikke se hvorfor varmen skulle komme ned i gulvet, da der ikke er nået der styre varmen.

det jeg vil have er kun en 15-17 grader i værkstedet. og grunden til at jeg ikke er meget for at sætte den på kedlen som et system for sig selv er at jeg vil gerne pivotere varmen i huset først

håber det er til at finde ud af.

alt mulig mand

 

du skær 2 tee stykke ind på returen som eks. er 3/4"- 3/4"-1/2" så vandet bliver presset ned i gulvvarmen og nå den er varm nok lukker returentilen og vandet løber via 1/2"røret til fyret har lavet en hurtig tejning hvis det hjælper lidt

hellere skide det ud end at smide ud..

nå kan ikke indsætte mit billed en det er ligeso at lave en gulvvarme på et etstrengs anlæg...

hellere skide det ud end at smide ud..

det har jeg gået og tænkt over.... men men
jeg bruger 3/4" på min retur... men kedlens frem løb er 1½" og det jeg tænker er.... kan men gå så langt ned i diameter uden det påvirker fremløbet????


ved godt vandet fylder mindre jo koldere det bliver.... men der er vel grænser....

alt mulig mand

 

det betyder ikk noget og slet ikke noget når det kun er over et lille stykke.

hellere skide det ud end at smide ud..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis