Windows 7 og standard e-mail

Jeg har besluttet mig for kun at ville bruge Gmail for fremtiden, selv om jeg finder dette system aldeles rodet
Grunden er, at jeg er møgtræt af at skulle skifte e-mail adr. og system, hver gang jeg skifter teleselskab, computer osv.
Men det giver mig det problem, at jeg ikke længere kan klikke på diverse e-mail adr. på "kontakt" på div. hjemmesider. Der kommer en besked op, at jeg ikke har installeret mit standard e-mail system korrekt.
Kan jeg tilslutte min Gmail kto. som standard, så den  træder automatisk i funktion, når jeg vil sende e-mail ud fra en adresse på f.eks. en hjemmeside?
og ikke mindst, hvordan gør en IT-analfabet, uden at alle mulige ulykker bryder ud?

Med venlig hilsen
ktm

 

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal åben din gmail og så gå ind i

Indstillinger > Videresendelse og POP/IMAP

Der kan du nederst se hvordan du sætter f.eks. outlook op til at hente gmail.


Husk den skal gemme en kopi på serveren

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Hvordan har du tidligere læst din mail.. ?? hvis du har haft den funktion førhen. ??

Når jeg skal skrive så højreklikker jeg på linket f.eks. "skriv til admin", "e-mail" eller hvad det nu hedder og så på "kopier emailadresse" og sætter den ind i til i gmailen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

På den gamle PC havde jeg Outlook og det var "koblet" sammen med min Gmail konto, og jeg kunne skrive umiddelbart efter jeg havde klikket på linket med Kontakt eller på den anførte adr.

Jeg gør nu også det, at jeg kopierer adr. og sætter den ind som du beskriver, men det havde jeg ikke nødig med den gamle opsætning med Outlook. Det gav så undertiden nogle kvaler med timeout, når det skulle arbejde sammen.

Jeg kan sagtens skrive direkte f.eks. ved at klikke på PM her på sitet og på den slags skemaer, som mange hjemmesider bruger som kontaktformular.

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har thunderbird som email client.. men efter jeg har sat den så jeg kan hente personlige mail fra arbejde åbner den... og sætter jobmail som afsender.. og jeg vil ikke hente alle mine gmail til min pc..

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Annonce
Nu da det er W7 kan du ikke bruge Outlook Express, så brug enten Thunderbird, Outlook eller Windows Live Mail
http://explore.live.com/windows-live-mail

mvh
Hvis man installerer denne Windows-live, overtager den så mere eller mindre styringen af, hvad man kan gøre på sin PC?
Jeg kan se, at den bør kunne arbejde sammen med Gmail.
Kan det rimelig nemt afinstalleres, hvis man fortryder?

Jeg har triste erfaringer med en del af den slags omfattende programmer, bl.a. div. tool bars, som på et tidpunkt var ved at kvæle min gamle PC

Med venlig hilsen
ktm

 

Om den er nem at afinstallerer ved jeg ikke, men den virker som standard email klient på min pc, et klik på "mail til" åbner programmet så man kan sende mail

mvh
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis