Laminat klik system - brugervildledning

Jeg skal til at lægge et laminatgulv - der følger en vildledning med - kun med tegningen og uden forklarende tekst

Jeg har vedhæftet vejledningen
 
Hvis man kigger op vejledningen er der så nogen, som kan finde meningen med billede 7, 11 og 12 og endelig hvorfor de pludselig angiver en afstand på 10 mm på billede 17, hvor de ellers på alle andre billeder har angivet 15 mm
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Billede 7 er vist noget med at du visuelt skal inspicere "brættet" før du ligger dem

Billede 11 tror jeg er noget med at den afstand du har for enden, skal du også bruge når du starter på den nye række i den anden ende..?

12'eren er meget mystisk... men det er noget med at du ikke skal klikke enden helt sammen før du har lagt brættet ned, hvorefter de så skubbes sammen... jeg synes den er meget dårligt forklaret

De 10 mm på billede 17 er ved tilskæring med feren (den tap lignende kant for enden) feren er i sig selv 5mm så hvis du måler og skærer som de viser kommer det til at passe med 15mm da du jo skærer feren af

Ellers må jeg så give dig ret at det er en ret dårlig vejledning
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.

Hej

Billede 7 siger blot at du skal kontrollere "brættet" for skader  INDEN  du lægger det

Billede 11 er et eksempel på hvordan du mærker det "brædt" op der skal ligge sidst, ved hjælp ef et andet "brædt"som derfor skal endevendes hvis du forstår hvad jeg mener.

Billede 12 siger blot at begge "brædder" ikke må ligge ned og så slåes sammen - det "brædt" du lægger skal rejses op og klikkes ind i det der er lagt og derefter lægges ned.

Hilsen Polobjørn


"AUTOELEKTRIKEREN"
Tak for hjælpen - synes lige jeg vil slutte af med at henvise til Bilkas egen forklaring
http://www.bilkaekspertpanel.dk/question/598
den sdiste del af forklaringen fra bilka kan jeg genkende som egen erfaring. det er en god idé at klikke en række paneler sammen i enderne før de lægges ned som en samlet række. du kan bruge knebet med at have 2-3 kiler ( over 8 cm på højeste sted. Læg en kile under sidtse ende, hvor du skal til at nedlægge næste panel. derefter en kile midt på stykket du skal nedlægge og en kile sidst. man skal ligesom luske ender og langsider sammen samtidig. jeg har lagt et gulv på 16 kvm incl. tilskæringer på en lørdag.

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis