Radiator

davs. jeg har et problem med min radiator. jeg kan ikke få den til at varme, jeg bor i et almenyttigt byggeri og min vicevært er mildest talt dem mest dovne ubrugelig lort man kan forestille sig. så må ordne alt selv. men problemet er at min radiator ikke varmer, selvom jeg enda prøver at skrue helt op og smide sådan en lille hvid boks som sidder i en "ståltråd" til radiatoren, (tror nok det er en varmeregulator eller sådan noget) ud af vinduet lige oven over bare for at se om den virker, vilket den ikke gør. har så prøvet at udlufte den, selvom at udlufteren sidder ca 2-3cm lige efter der hvor man skruer op for varmen på indgangsrøret, på samme rør.   hvad kan jeg ellers gøre for at få dem til at virke?
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er sandsynligvis ventilen der har sat sig, det er et almindeligt kendt problem at radiator ventiler sætter sig hvis thermosteten ikke bevæges hen over sommeren. Du tager den yderste del af thermostaten af, bag denne sidder der en lille tap der går ind i ventilen. Denne lille tap skal lige have lidt gymnastik, d.v.s. den skal kunne bevæge sig frit ud og ind, den sidder måske fast så skal den bare have et lille men bestemt dask med en lille hammer på tappen. Giv den så en lille dråbe olie og sæt thermostaten på igen. Så skulle det virke igen.

V.h.  Håndværkeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis