Vådrum eller ej?

Kære alle,

I forbindelse med at jeg er ved at lave helt nyt badeværelse, overvejer jeg at anvende en dampkabine/brusekabine (m. pumpe) i stedet for en bruseniche. Slipper man så ikke for at vådrumssikre? Der skal vel heller ikke være gulvafløb bare fordi man har et toilet og en håndvask?

Pointen er at så kan jeg selv lave rummet og er fri for den meget fordyrrende vådrumssikring.

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu koster vådrumssikringen altså ikke mange penge, ved ikke hvor du har det fra ?

Hvis ikke der er gulvafløb i selve badeværelset så anses det heller ikke for vådrum, men en lukket kabinet med eget afløb er der ingen krav til at tilstødende rum, i dette tilfælde rum med håndvask og toilet med mindre der er bruser i selve håndvasken også.
Tak for svaret!

Min pointe er at jeg har fået flere tilbud fra firmaer på at lave et vådrumssikret badeværelse på 6 m2, inkl gulvkonstruktion, UDEN inventar(toilet, armaturer, håndvask etc), dog med fliser over alt, ligger priserne på mellem 125-135.000 kr. Jeg ved godt Kbh centrum ikke ligger hjemme i Vestjylland, men det helt, helt og aldeles hen i vejret. Det svarer jo til timepriser på mellem 1500 til 2000 kr!

Hvis der ikke laves vådrum er det tilbudsgivende firma jo fri for at give garanti på vådrumssikringen (og tiden kan fradrages til at udføre sikringen) - og bedst af alt kan jeg lave rummet selv, bortset fliserne og VVS delen selvfølgelig.
Det er helt i vejret ja.

125-135.000,- for et 6m2 stort badeværelse uden inventar, det er jo helt vildt ikke engang hvis det hele var i marmor, eller dyre italienske klinker ville jeg forvente det prislejde.

Jeg ville mene at du kan forvente at det skulle koste ½ delen af dette, med mindre det ligger på 5-6 sal og det hele skal slæbes op at en lille bagtrappe.

Selve vådrumssikringen i sådan et rum ville min murer kunne lave på 4-6 timer alt efter hvor langt mureren skal køre for at lave det, derudover er der for ca. 600,- i materialer.

Så ca. 3000,- af dem udgør selv vådrumssikringen.

Ved ikke hvor meget der skal laves i forbindelse med det badeværelse, men må nok sige at du vist har fået fat i nogle håndværkere der enten ikke vil lave det, eller simpelthen ikke har tiden til det, og derfor har du måske fået sådan nogle ublu priser på arbejdet desværre.

Tak for opbakningen på det punkt!

Dermed vil jeg selv lave et rum med brusekabine, toilet og håndvask uden gulvafløb og uden vådrumssikring.

Vh
Jyden

puha...det lyder dyrt. Men nu er det jo svært at sige en pris uden at vide omfanget af vvs og hva ordet "gulvkonstruktionen" indebærer. Her kunne nemt ligge mange penge gemt i tilbuddet.

Men det er i hvert fald ikke vådrumssikringen der trykker priser derop ;-)

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis