Flytte en radiator

Hej alle,

Jeg har et spørgsmål. Jeg har vedhæftet et par billeder (se nedenfor), der viser den nuværende situation.
Radiatoren skal flyttes hen til venstre for køleskabet.
Jeg har været i Bauhaus og købt et par dele: 5 m pex rør og div. fittings, som jeg fik at vide af salgsassistenten.
Jeg skal kontakte viceværten, som lukker for vandet.
Kan jeg så "bare" gå i gang med projektet?

Håber der er folk, der har et par råd.

Hej alle, Jeg har et spørgsmål. Jeg har vedhæftet... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Lukkeventilen sidder ganske givet i kælderen. Men det ved viceværten sikkert.

Hvis du selv vil forsørge at flytte radiatoren. Så husk at der også skal udluftes ved radiatoren hos overboen.

Men inden du går i gang - så tjek lige din forsikring. Det er næsten med garanti sikkert at den ikke dækker en eventuel vandskade, hvis du kommer til at lave en fejl.

Husk: Rigeligt med ølpauser.

Har du kikket efter, om der sidder lukkeventiler, på rørene ved radiatoren?

Hvis du skal lukke for vandet i hele blokken, så skal der min. udluftes i alle radiatore, som er på højde, eller højere end din.

Der er ingen standart pris, det afhænger jo meget, af hvor besværligt det er at få lukket for vandet,  og få fyldt på og udluftet, muligvis vil vvs'eren kun montere en ny radiator, da han jo står inde for kvaliteten af reparationen.

 

 

mvh jens

Jeg ville nok blive rimelig irriteret hvis jeg boede i en etage ovenover dig, og mine radiatorer blev fyldt med luft. jeg ville nok også bestille en vvs'er til at komme og fixe dem, og lade ham sende regningen til dig.

Siger din vicevært virkelig at du godt må gøre det her? Fordi det lyder usandsynligt.
Nu har jeg bestilt et køkken, som jeg får leveret torsdag og det bliver meget øv, hvis radiatoren ikke kan flyttes.

je__ns: Jeg har ikke kigget om, der er lukkeventiler. Men jeg håber sandelig, at der findes en lukkeventil, så jeg slipper for al det her bøvl.

dreamer81: jeg har ikke hørt ham ad. Jeg går da ud fra, at jeg gerne må. Men vidste ikke, at jeg skulle gennem alt det, som bliver nævnt. Jeg kan kun håbe på, at der enten findes en lukkeventil eller hane.


Jeg finder ud af det og vender tilbage.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis