Utæt solfanger-tank?

Kære forum
Kan der være en utæthed i min varmtvandstank ved solfangeren?
Anlæget er koblet sammen med et baxi-fyr.
Nu er der begyndt at sive vand fra centralvarmeanlæggets ekspansionsbeholder. Lukker jeg for vandtilførslen til soltanken ophører dette overløb.
Soltanken er af mærket AR-CON og er fra 1996.
Kan der være en fejl inde i denne tank og i givet fald: Hvad kan jeg gøre ved det?
Skal jeg leve med at skulle lukke for vandtilførslen hver gang jeg har været i bad?
Venlig hilsen
Kai Pedersen
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kære Forum
For at bryde den larmende stilhed angående mit problem, har jeg oplevet følgende udvikling:
Min VVS-er dømte ny tank til 15.000 alt incl.. Men da der kun er tale om en minimal sivning af vand fra tank til centralvarmesystemet har jeg følgende spørgsmål til jer "derude":
Findes der ikke et middel, som jeg kan pumpe igennem  soltankens varmeveksler som tætning?
For mange år siden fik vi en utæt køler på bilen tæt med en eller anden væske som autoværkstedet klarede??
Er der en alternativ vej?

VH
Kai Pedersen
du kan prøve at tage væsken af solvarmeanlæget og erstatte det med vand hvor at du blander 500 gram ingefær i sommetider hjælper det på utætheder andre gange ikke også skader det ikke systemmet.Jeg har selv anvendt det og ved mig virkede det fint det holdte ca 1 år.

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis