Indvendige døre - hvor

Står og skal bruge 7 nye hvidmalede indvendige døre til mit hus. Problemet er bare at de gamle er 35mm og nye døre er 40mm, så nye døre passer ikke til karmene.

Kan ikke anvende de gamle døre, så er der nogen der ved hvor man kan finde 35mm hvide glatte døre?

Kan det ikke lade sig gøre, så må jeg jo udskifte karmen, men hvor finder jeg så nogle gode indvendige døre i hvid i 40mm, som samtidig er til en ordentlig pris?

Har set de har nogle ved bla Jem&Fix, men de virker en tand for billige...nærmest papdøre....så de er næppe pengene værd.

Gode råd og idéer modtages gerne.
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lav dem selv.
Det er jo blot en træramme, beklædt med finer.
Du kan endda komme lidt Rockwool i for at gøre dem mere lyd dæmpende.

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 18 sep 2010 17:27
Lav dem selv.
Det er jo blot en træramme, beklædt med finer.
Du kan endda komme lidt Rockwool i for at gøre dem mere lyd dæmpende.

Det er ikke det jeg har mest tid til selv at lave, så det bliver ikke aktuelt, selvom det var en mulighed.


Så hør hvad en snedker skal have for det. hvis du skal have 7 døre, alle på samme mål burde de kunne give et fair tilbud.

Jacob
Skrevet af Jacob Antenne på 18 sep 2010 18:08
Så hør hvad en snedker skal have for det. hvis du skal have 7 døre, alle på samme mål burde de kunne give et fair tilbud.


Det er bestemt ikke billigt at få en snedker til at lave dem + de skal også lakeres/males hvide.......har forhørt mig, og så er det billigere at give 1000,-kr pr stk for helt nye med karm og så er de også malet.

Vil dog stadig gerne høre om nogen kan svare på mine spørgsmål i første indlæg.
Jeg opnåede en fin pris hos Johannes Fogh. De havde lige haft 30% på deres swedoor sortiment.
Desværre kom jeg for sent til at nå det , men den flinke sælger gav mig 27% aligevel.

Du skal bare ikke gå hen til kassen og spørge. I herlev har de sælgere siddende på første sal, gå op til en af dem
og fremlæg dit problem, så kommer de med en løsning. Så kan du jo tage den eller lade være.

Du bor i 9000, så det er nok lidt langt, men prøv dit byggemarked. Lad være med at sige jeg skal ha det og det. Start med at spørge om hjælp til dit problem(lad som om du ikke har en døjt forstand på det), så kommer løsningsmodellerne og så kan man jo begynde at spørge ind til priserne.

Skal man egentlig sige undsyld når man har sagt hov...

Ved ikke om det har indflydelse på prisen af døren - men kan du ikke bare tage 5 mm af den eksisterende karm med en overfræser?

/BOFH


Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Hej BOFH.
Hvordan gør man lige det?
Man sætter parallel anslaget på overfræseren og et not jern i maskinen. så tager man 2mm to gange i fuld højde og sidst 1mm, igen i huld højde. hjørnerne laver du med stemmejern.

Jacob
Nå på den måde.
Det tænkte jeg nok.
Men det er da noget småfusk.
På 2 sidekarme og 1 overkarm vil der restere 6 steder, ialt min. 60 cm hvor du skal stå/ligge og hakke med stemmejernet.

Det går bare ikke.
Skal der overfræses skal det være en fals i dørpladen. Hvis set er muligt.

Eller bare indkøbes dørplader i rette tykkelse, som vist ikke er noget problem.
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også