Fugning eller andet langs bordplade - hvad gør jeg her?

Hej,
Er ved at montere vores nye køkkenbordplade, men væggen er noget ujævn hen mod hjørnet i rummet og skaber et gab på lidt under 1 cm (se foto). Væggen er ikke hvid, så det er svært at lægge en fuge i vægfarven, så er der nogle gode forslag til hvad jeg ellers kan gøre?
Tak
Ole

Ole
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når der er så meget forskel, vil en fuge jo altid skille sig ud.

Du kunne jo save bordpladen i fason efter vægen, eller hugge lidt puds af vægen, i borpladekantens tykkelse, så den kan gå længere ind der hvor der ikke er luft.

Endelig kunne du jo sætte en liste på, de findes specielt til formålet.

mvh jens
Jeg havde samme problem og købet disse her i Alu med gummitætningskant (se billede)
De ser store ud (ca4cm høj, 3cm ud fra væg), men selv Konen er vild med dem efter de blev monteret !! 
De er helt vandtætte, rengøringsvenlige og utrolig nemme at montere ! (og kan demonteres uden værktøj ved stor rengøring), og så dækker de sådan revner som du har perfekt

jeg købte dem i sin tid Silvan, men mener at Bauhaus også har dem (sikkert de andre store også)



Seti


**al hvad jeg skriver er egen erfaring eller hørt... der udstedes ingen garantier, men skrevet i bedste mening**

Jeg ville montere en lille mørkegrå fejeliste / skureliste som matcher plade så godt som muligt langs væggen
Enig med Koluda - en lille plastliste du limer på med montagelim

 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

+1
Jeg har lige skiftet nogle fejelister fordi de gabte.
Husk at lim dem både mod væg og bordplade så der ikke kan komme vand ind under og de ikke begynder at gabe.

Jacob
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis