maling af træpaneler i loft

Hej Er der nogen der ved hvad disse klassiske lofter fra 70'erne/80'erne er behandlet med og evt. om man skal slibe dem inden man maler dem.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Jeg er ret sikker på, de har en lak af en slags.

Ja det er meget vigtigt, med en særdeles grundig, afvaskning med grundrens.

En let slibning, vil være rigtig godt.

Nu ved jeg ikke hvilken slags maling, du skal bruge, men en grunder kunne være en god ting. Spørg der hvor du køber din maling.

 

mvh jens

BLiver vandet meget gult når du vasker ned = nikotin og evt spærrende grunder ville være en ide.

Faglært bygningsmaler, gør-det-selv og autodidakt ud i renovering af husmandssted 
Jeg tror jeg har sporet mig frem til de er behandlet med en meget fin lak og fik at vide jeg skulle bruge trærens i stedet for grundrens og så male med ludmaling (er det det samme som trip traps, hvor man maler 2 gange og den fungerer som grunder også)? Og hvad er forskel på trærens og grundrens - jeg troede altid man brugte grundrens?
Ttrærens og murrens er meget tæt på ar være det samme.
Ludmaling er der vist ikke noget der hedder.
Der findes st utal af den type behandlinger til lofter. Vist osse nogle der faktisk indeholder lud.
Du skal finde ud af hvilken over flade du vil ende op med. Heldækkende, transparant, blank, mat osv.
Du skal kikkelidt på de enkelte produkters datablade.
Annonce
Trærens og GRUNDRENS, Mente han!!!
kan en evt maling hæfte på efter trærens? ALtså hvis det tidligere har fået en meget let omgang lak?
Ja for søren da.
Det er jo derfor det hedder trærens. Det klargør overfladen til viderebearbejdning.
Læs hvad der står på dunken.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også