lamelparket eller laminat huset´s værdi

jeg er nu kommet til gulvbelægning i mit hus. og valget stå mellem ask lamelparket hvidlak. eller pergo laminat natural touch..    vi har haft hvidolieret askgulv før og var meget kede af det da det hurtigt  fik mange ridse. ( og vedligholdelsen var for stor. )  så derfor lak eller laminat- vi heller mest til pergo grundet vedligholdelsefrit samt meget ridsefast. men ´jeg er lidt bange for det kan give problem med værdien af huset og evt salg en dag da jeg fornemmer at mange ser pergo som no go.   Er jeg forkert på den eller hvad mener i
23 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis jeg personligt skal købe et hus, og jeg er så uheldig at der er lagt laminatgulv, pergo, mm, ville jeg absolut se det som "det er noget der skal skiftes", men jeg er måske farvet af branche osv. Jeg har det med laminat og pergo som jeg har det med plastikvinduer, aldrig i livet.

Det var så min mening om det

Jeg kan dog sagtens se det praktiske i et pergo gulv, men om du skal tænke i om det har noget at sige rent salgsmæssigt om x antal ved jeg ikke. Få dog det du helst selv vil have

http://www.lyrk.dk
lamel kan man slibe ned igen en hel del gange og hver gang få et "nyt" gulv ud af det.
Køber man et "nyt" hus er det jo typisk en af de ting man gør. med pergo skal man lægge et nyt gulv.
Jeg har fået en god gulvlak på hvor jeg bor. bona traffic. Man Kan godt ridse den men den er ret stærk.
Skal du bo der mange år endnu ? så gør det du føler for.

Jacob
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Jeg har et "ægte" ask gulv i træ i mit køkken-alrum.
Så snart jeg får tid, bliver det skiftet ud med enten italienske klinker, eller et laminatgulv af en eller anden slags.
Har slebet og slebet, behandlet med Trip-Trap hvidpigmenteret sæbe adskillige gange, men efter 1-2 uger ligner det noget der er løgn igen.
Den mindste smule skidt ses overordentligt tydeligt.

I 3 ud af vores 4 værelser har vi mørk nøddelaminat. Det er stort set vedligeholdelsesfrit og ser voldsomt meget pænere ud end den "ægte" vare.

Jeg kunne aldrig drømme om, at montere "trægulve" i huset.
Det var så min mening

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Helt enig med naveren.

I mit hus bliver der også kun lagt træ, og ikke noget plastlaminat gulv.
Sådan er der når man ikke har hverken retning eller mening med tilværelsen.
Du mangler simpelthen en livsfilosofi Maggo!!! :o)

Enten er man til det ægte eller osse til det kunstige.
Den ægte vare, ægte kvinder og ægte asketræsgulve. Det er samme sag.
Alt hvad der er ægte tåler at blive brugt, slidt, blive gammelt, at patinere.
Erstat ægte med kunstigt/uægte og hvad har du så?
Gæt selv hvad undertegnede er til?

Hvis det ægte er alt for dyrt må man jo fuske lidt så det i det mindste ser ægte ud!!! :o)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
prisen er ikke problemet. ridse og sltage er. jeg er desværre typen der få en lille bitte ridse i døren på bilen og køre direkte ned og bestiller tid til at få malet dør. Ser jegn ridse i mit gulv bemærke jeg den hvergang jeg går forbi. uheldigvis er jeg også så doven anlagt at jeg ikke selv gider veligholde , det skal passe sig selv. derfor ville laminat være lige mig . problemet er det ikke er ægte træ og det har jeg selv svært ved. Men igen konen har også plastic patter så det går jo nok lige op
Vi er stort set enige.
Kunstige bryster er helt OK. Bare de ser ægte ud, naturligvis. :o) x en 3-4 stykker.
Jeg er fuldstændig enig med Naveren og Hpox - de har malet et fint billede på det område :-)

Men du skal huske at være opmærksom på ting som densitet/lyd og ikke mindst overflade temperatur. Et laminatgulv vil altid lyde kunstigt - uanset hvor meget kork der er puttet i kernen. Sådan er det bare. Et trægulv lyder som det det er - det har en mere ægte klang - efter min mening. Og så til temperaturen - medmindre du har gulvvarme i det/de pågældende rum, så er et laminatgulv meget forkoldt. Et trægulv akkumulerer varmen fra rummet på en anden måde, og det gør det væsenligt mere komfortabelt mht. overfladetemperatur - når vi snakker UDEN gulvvarme.

Blot en mening herfra.

Mvh
KJ, Bygningssnedker
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Skrevet af hpox på 17 sep 2010 21:36
Vi er stort set enige.
Kunstige bryster er helt OK. Bare de ser ægte ud, naturligvis. :o) x en 3-4 stykker.

OG føles.
Det samme gælder for gulve.

Jacob
Nu må jeg med beklagelse konstaterer at jeg ser langt flere bryster end det beskedne antal jeg må røre ved.
Så det visuelle indtryk er vigtigt.
Men iøvrigt er det sådan, her i min del af landet, at vi ikke går og føler hverandre på brysterne.
Vi er jo respektable folk.
Derimod tjatter vi bare lidt til dem. Og ser hvad der sker.

Og det gælder osse asketræsgulve.
Der er yderligere 13 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også