lamelparket eller laminat huset´s værdi

jeg er nu kommet til gulvbelægning i mit hus. og valget stå mellem ask lamelparket hvidlak. eller pergo laminat natural touch..    vi har haft hvidolieret askgulv før og var meget kede af det da det hurtigt  fik mange ridse. ( og vedligholdelsen var for stor. )  så derfor lak eller laminat- vi heller mest til pergo grundet vedligholdelsefrit samt meget ridsefast. men ´jeg er lidt bange for det kan give problem med værdien af huset og evt salg en dag da jeg fornemmer at mange ser pergo som no go.   Er jeg forkert på den eller hvad mener i
jeg er nu kommet til gulvbelægning i mit hus. og... Vis hele indlægget
23 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Nu må vi nok lige prøve at holde tungen lige i munden.
Den ægte vare er et massivt trægulv.
Diverse tykt finerede "ægte" "træ"gulve er jo også et kompromis.
Ligesom laminat.
Jeg er enig med Mr. Maggo... livet er for kort til at bøvle med gentagne afslibninger og vedligehold af et "ægte" kompromis. 
Og så er en 50 års garanti, f.eks. på Pergo laminat, vel heller ikke af vejen?

Rent praktisk er min oplevelse af et laminatgulv vs et "ægte" trægulv, at når jeg slukker for gulvvarmen i køkken-alrummet, hvor "træ"gulvet ligger, så bliver det væsentligt mere fodkoldt i det rum, i forhold til værelserne hvor der er laminat, uden gulvvarme.
Det er naturligvis fordi træ også absorberer kulde, fra betonen under det, bedre end laminat gør.
Jeg talte med en "gulvfyr" for et stykke tid siden. Han havde af ovennævnte grund, lagt laminat i hele huset, da han ikke har gulvvarme.

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Du skal ikke vælge gulv, efter hvad evt. senere købere foretrække, det er jo umuligt at ramme plet.
Du skal da vælge det gulv du selv synes om

Jeg er da særdeles tilfreds med mit Pergo gulv, det er utrolig nemt at holde rent.

Fodkoldt med et laminat gulv, det er der nogle der har glemt at fortælle mit gulv, for her er ikke fodkoldt, selvom der ikke er gulvvarme

mvh jens
Det du reelt siger – jbr - er at plastlaminatgulve er bedre varmeisolerende end massive gulve, i dette tilfælde asketræsgulve.
Det er meget muligt, men nogen stor forskel ved samme tykkelse er der nu nok ikke.
Derimod vil jeg vove den påstand, nu hvor vi taler om ”at føle” på dette og hint, at du opfatter køkkengulvet som koldt når temperaturen sænkes fra måske 25-27 gr. til måske 18-20 gr.
Hvis ellers de underliggende konstruktioner er fuldstændig ens, bortset fra gulvbelægningerne af ensartet tykkelse, så vil du ikke med et termometer kunne måle nogen videre forskel.
Jens...  jeg er helt enig i dit indlæg

hpox... ja, selvfølgelig er der en psykisk påvirkning, når man går fra et varmt gulv til et koldt. Men jeg er stadig af den opfattelse, at mit aske"træ"sgulv bliver koldere at færdes på, end mine laminatgulve, når varmen slukkes i trægulvet.
Underlaget, isolering osv. er ens i hele huset, bortset fra at der under laminatgulvet er en 5 mm tynd isoleringsplade fra Tyskland. Det kan være det er den der er god?
I øvrigt har jeg ikke skrevet noget om isoleringsevne og massive trægulve. Finerede trægulve er ikke massive gulve... husk det. Det er stadig et kompromis.

Jeg går rundt på bare tæer, hele året... så jeg er vant til lidt af hvert... også ude i sneen
Mine fødder siger mig, at laminatgulvet er mere behageligt uden varme, end trægulvet.
Om jeg kan måle en temperaturforskel er lidt ligegyldigt, når det drejer sig om komfortfølelsen, ikk`?
Og som sagt, en prof gulvfyr har bekræftet min antagelse....

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Køb det gulv DU syntes bedst om og som passer til DINE behov. Du kan ikke vide hvad kommende købere vil ha´.
Personligt foretrækker jeg Pergo. Vi bor på landet, har hunde og en grusbelagt gårdsplads. For os handler det om et gulv som kan holde til at blive brugt og er let at holde rent... Men sådan er vi jo så forskellige... heldigvis.
Annonce
Nej, det er mig der har skrevet det - jbr.
Men iøvrigt er det DIG der roder rundt i gulvbegreberne.
Ligesom jeg endnu ikke har truffet på faste gulvbelægninger der IKKE var massive - men det skal nok komme!!! :o)
Hmmm mere og mere i tvivl. Jeg har gulvvarme i hele huset. så de kolde gulve er jeg ikke bekymret for skal kun have træ/plastic gulv i stue og børneværelse resten af huset er der klinke gulv. (så kan man snakke om kolde gulve hvis der ikke er varme på .) Problemet er jo nok lidt at jeg har meget svært ved at tage skridtet til at lægge plastic gulvet da det eneste rigtige i min hovde er trægulvet. men fornuften siger mig jeg skal vælge plastic da der er så veligholdelse frit som det nu er. Da jeg stort set havde bestluttet mig for at lægge plastic kom min mor og sige hun har set hammer slag hvor de spørg om det er ægte træ eller pergo . så tænkte jeg at jeg ikke gider smide nået ind der direkte forringer huset´s værdi.
@maggo
Hvis du ikke skal sælge huset inden for en overskuelig fremtid så smid det på som du har mest lyst til.

Du kan jo starte med entreen.

Med det fine kedelige ensfarvede gulv man får idag er der alligevel ikke spil i det.

Jacob
Glem alt om et eventuel senere salg af huset.
Gulvets type og udseende vil være uden betydning til den tid.

Hvis du ser Hammerslagsudsendelserne vil du vide at det er de 3 B'er det handler om.
Nemlig Beliggenhed, Beliggenhed & Beliggenhed.

Selv om mange GDS-ere drømmer om det modsatte så kan du næsten aldrig få dine penge hjem igen uanset om du installerer nyt køkken, bad, gulve, brændeovn eller hvad du kan finde på.
Derimod kan et velvedligeholdt hus være lettere at sælge.
Skal der tjenes penge skal der bygges nogle m2 til.
Alt det andet hedder groft sagt vedligeholdelse. Det er B,B&B der sætter prisen.

Som det mange gange er sagt ovenstående. Vælg lige det der passer til dig.
det første en ny køber gør, er at rive gulvtæpper, laminat osv op. dernæst nyt køkken og bad. læg det du får glæde af og sk-- på resten. det får du alligevel ingenting for

 

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også