Handelspris på hus.

Jeg harlige hørt at min nabo har solgt sit hus, og jeg kender udbudsprisen men er der et eller andet sted hvor jeg kan se hvad det er handlet til.

Da huset er sammenligt med mit, er det jo rart at se hvad markedsprisen er

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror faktisk at det er en fortrolig oplysning. I en periode ihvertfald.  Mæglerkæderne el. Dansk Ejendomsmæglerforening føre stattistikker over den slags, men de offentlggøres nok kun pr. postnr. eller sogn  osv.
På hosliggende side findes der et punkt der hedder historiske priser og vurderinger, men jeg kan nu ikke se nogle for mit eget eller naboens hus - priser altså.

https://www.ois.dk/

Men egentlig er nedslaget i en pris vel fuldstændig specifik for det enkelte hus. Og ud fra div. TV udsendelser meget beskedne målt i forhold til den endelige handelspris.
På boliga.dk kan du i menuen til venstre gå ind under salgspriser - her kan du se salgspriserne på ejendomshandler siden en gang i 90'erne, men der går typisk ca to måneder fra skødet er tinglyst til priserne er tilgængelige.
Så du kan jo i stedet bare spørge, når du alligevel byder din nye nabo velkommen til kvarteret over en kølig øl ved hækken ;-)

VH
Nu skal jeg lige se hvad det er for en nabo, inden jeg byder på en øl

Det er jo nok lidt påtrængende hvis jeg kommer og siger: velkommen, hvad har du givet for huset

Men jeg må bare holde øje med boliga.dk,og der er også tinglysninger i uge avisen der står prisen nogle gange.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Du kan også se det i tingbogen - det koster 30kr. men der går nok lidt før prisen står der.

www.ois.dk
@ FWM... spørgeteknik min ven

- "Sikke da et dejligt hus du har fået. Jeg går og tænker på hvad jeg skal forlange for mit når jeg engang skal sælge?"

Eller noget i den retning.

Hvis folk synes de har gjort en god handel, kan de ikke lade være at fortælle om den.  Mig selv inklusive

 " Hvis alt ser ud til at være i orden, så er der noget du har overset "


Med venlig hilsen

Jan

Solus 24 "Ofelia"   ___/)__/)_            www.solussiden.webs.com

Annonce
Det giver somme tider flere reaktioner når sætter det lidt på spidsen.

Jeg håber så at det er nogle naboer som er til at tale med, og hvis vi er meget heldige så har de børn i samme alder som vores, eller gamle nok til at kan være barnepiger

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

På Boliga kommer prisen nok, vi købte vores hus for 1 år siden, og der har prisen været et stykke tid, men tror let der går 6 mdr  inden det kommer, så tålmodighed

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis