VVS hjælp søges

Hejsa.
Min VVS'er har netop sagt at han alligevel ikke kan hjælpe mig med mine småting, og vi SKAL bare have tændt for fyret hurtigst. Så vil lave tingene selv Det drejer sig om følgende:

(Tømmer selvfølgelig systemet for vand inden jeg går igang).

1. Skifte min gamle cirkulationspumpe ud med en Ny GRUNDFOS ALPHA2 25-40 180.
Dette ser jeg ikke noget problem i. Jeg fjerner bare den gamle  og installerer den nye. Er der noget som jeg skal huske i denne process?

2.  Opsætte og installere ny Eurorad radiator 500-22K på 1. sal. Der kommer pt 2 "Gulvvarmeslanger" ud af væggen. De skal sættes til Gulvvarmesonten nedenunder. De er ikke lange nok til at nå til radiatoren, så jeg skal forlænge dem ca en meter.
Er den hurtige løsning ikke bare at købe 2 samle fittings så jeg bare forlænger dem med 1 meter yderligere gulvarmeslange. Så mangler jeg bare nogle fittings så de kan sættes på radiatoren. Er dette korrekt eller er der noget jeg glemmer?

Jeg vil gerne nå at købe de fittings jeg mangler i dag, så håber på hurtigt svar af en kompetent VVS'er :-)

De bedste gør-det-selv-hilsner
Jannik
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
#1 husk at få pakningerne i

Ellers lyder det som om at du har styr på det, og så bare spørg i den vvs butik du handler i.
Så længe du ikke gemmer dine samlinger er kravet jo bare at de er tætte og passer.

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Ok tak.

Lige et enkelt spørgsmål mere.

Skal fremløb ind øverst på radiatoren og tilbageløb nederst, eller er det omvendt? Kan ikke se der står noget på radiatoren nogen steder...
Fremløb er normalt for oven og retur i bunden og gerne i hver sin side

Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis