Vinter beskyttelse af motor.

Jeg har hørt om folk der tilsætter noget til den sidste tank benzin for at beskytte  karburatoren vinteren over, nogen der har ideer til hvad dette kan være ?

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan være motorolie.
Du kører med motoren til den er drift varm, så tømmer du tanken for benzin og fylder den med olie, starter og lader den kører til den selv går i stå.
Til foråret tømmer du kaburatoren for olie, og så kommer frisk benzin på.
Den vil ryge lidt til at starte med, ind til at alt olien er vasket af.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

det var sgu da et mørkeligt råd. du ødelægger da en mc-motor totalt ved den slags. Fyld tanken helt op. slut.karburatorsprit dur ikke da det når at fordampe. Din største risiko ligger i kondens i tanken. derfor skal den være helt fuld.

 

Den med olien har jeg aldig hørt før, muligt at det virker men umiddelbart vil jeg ikke prøve den ide !
Jeg fandt ud af at der er noget der hedder sta-bil som skulle sørge for at fugt/kondens bliver optaget i benzinen, så det tror jeg jeg vil prøve.
Tak for hjælpen.

Sousvidemaster.dk - Hverdagsmad exelente

Hej DangMan Jeg fylder tanken op,tilsætter en lille smule kaburatorsprit og en lille sjat 2-taktsolie, så kører du den sidste tur og skal ikke gøre mere ved den før til Foråret


Maskinteknikeren

Til hvad nytte er et solur i skyggen?
 

Hej DangMan.
Kør ind til en mc-forhandler og køb "additiv" som blandes i sidste opfyldning af tanken. Det beskytter din karburator mod aflejringer så denne ikke tilstoppes. Ifølge min mc-forhandler (Kajs Mc, Sønderborg) har de kunder hvert forår der skal have renset karburatoren fordi de ikke brugte Additiv.

M.v.h  Mads / Maskinarbejder

Annonce
Renset for hvad. Nu er dette jo en LDS side. Så spørg endelig løs til hvordan man lige tømmer sin karburator for vædske om foråret.

Personligt gør jeg ikke andet end at klodse den op. Et par sprøjt motorolie i cylinderne, jokker et par gange på kickstarteren, og i med tændrørene igen.
Oversprøjter den med wd40 på alt metal (minus skiver).

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Jeg starter bare min nogle gange i løbet af vinteren. Vil da mene at det skulle kunne gøre det. Men det er så også en ældre BMW uden så meget fintfølende mekanik

Mvh
Jan
Det er jo ikke så sundt hvis den er kold som bare... Men rigtige mænd har den jo stående i stuen ikk.

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
hmm vel ik meget anderledes end en bil om vinteren...
Den står i en garage,- ikke med varme, men vandhanen derude fryser da ikke.

Mvh
Jan
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis