Lugt fra træbriketter

Har lige fået et ton træbriketter som jeg jo lige skulle teste her til aften. Efter at have åbnet en pose har der bredt sig en terpentinlignende lugt som altså har vist sig at stamme fra briketterne. Er der nogen som kender fænomenet? Er det bare plastikposen der lugter eller hvad er jeg oppe mod. Har ikke betalt for dem endnu og vil sgutte gøre det hvis det viser sig at jeg har fået en omgang gamle ferniserede gulvbrædder der er lavet om til briketter.
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan godt være lim, man bruger nogen steder for at få briketterne til at holde sammen under presning

Det skal siges at de er købt som bøgebriketter, men det slår mig nu at lugten kan være nåletræsagtig.
alt efter hvem man køber hos, kan du forvente: Blandede træsorter, rødder, jord osv. det værste er ikke set endnu. Briketter er jo kun lavet af rester og smuld

Men man kan vel godt forvente at få bøgebriketter når det er det der står på hjemmesiden ? :-) Og vel også at det er 100% bøg? Og vi er vel også enige om at bøg ikke lugter af harpiks? :-)
til det sidste: ja. Til det første: eeeeeh min mund er lukket. Bøgespåner er dyre og bliver brugt til bl.a. røgning af fisk og dyr, rensning af minkpelse osv. Støvet fra spånerne indgår i briketprod.

Jeg vil lige slutte tråden af med den mailkorrepondance jeg har haft med firmaet (Birks træpiller) - www.birkspiller.dk:

----------
OK - det er jeg da ked af at høre. Jeg vil ikke bruge så meget mere tid på denne sag, så jeg betaler da bare de 2000,- Til gengæld vil jeg så love dig lidt dårlig omtale på lav-det-selv.dk's fyringsforum hvor jeg vil bruge lidt kræfter på at referere sagen. Jeg synes det er uhørt at du kan reklamere for bøgebriketter og så sende en omgang fyrretræ - og så vil jeg blæse på hvor stor brændværdien er. Alle kan lave høj brændværdi - det er bare et spørgsmål om at tilsætte "guf" til træet.

mvh Torben

Den 18. sep. 2010 21.29 skrev Birk Bundgaard
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis