Dampspærre i gulv skal skal ik

Mit gulv i stuen bestå af 220mm styrolit med 10 cm beton oven på og så en dampspærre og strør forskalningsbrædder og nu skal jeg have trægulv på skal der en dampspærre på under trægulvet eller er den fin den der ligger oven på betonen nede under

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej

Du må kun have en dampspærre i konstruktionen, så det er fin med den du har, bare den er tæt og er/bliver ført op bag fodlister og fastklæbes tæt her.

Den skal selvfølgelig også være tæt ved døråbninger o.l.
Den du har ovenpå betonen er nok. Bare den er tæt. Hvis den ikke er tæt må du fjerne den eksisterende og lægge en ny.
Naveren, jeg har også en stak gulvbræder der skal ligges, dog parket type. Hvad er en dampspærrefuge, er det et særligt produkt (i tilfælde de ikke skulle vide det i den lokale tømmerhandel)?

Jeg har isoleret indvendig og dampspærren mellem de to pladelag er ført ned under det yderste lag, og ligger ca. 20cm ud på gulvet. Skal det stadig hæftes sammen eller er overlæget i sig selv tilstrækkeligt?

 

de forskellige producenter af fugemasse laver et produkt der er beregnet til netop damspærre. Som så mange andre har du måske opdaget det overvældende udvalg af forskellige typer fugemasse bare spørg i trælasten, de ved det helt sikkert.

http://www.lyrk.dk
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis