bits bliver slidt op

hej team
De bits jeg har bliver slidt op, relativt hurtigt synes jeg.
Selv om det er de bedste wera bits jeg kunne finde (weras top produkt så vidt jeg kunne se)
Jeg har brugt dem til fischer skruer, som er nogle temmelig hårde skruer, der ikke bliver ødelagt hvis boremaskinen lige kommer til at køre bitten rundt i hovedet på den.
Men men men er det i virkligheden for hårde skruer, der så bare ødelægger bitten?
Jeg stiller på momentet på boremaskinen for at spare bitten, men det smutter altid engang i mellem.

Hvad gør I?

 

30 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det burde vel være overflødigt at spørge om du bruger den rigtige bitsstørrelse?

Jeg har gode erfaringer med Weras bits, og der er meget længe imellem at jeg slider en bit op. Taler vi i øvrigt Torx bits?

Med venlig hilsen

Anders

Hvilke wera bits er det du bruger ?
De rustfri holder ikke til en prut. men de almindelige grå syntes jeg holder evigt.
Der er vist livsvarig garanti på wera bits. så prøv om du kan bytte dem.

Jacob

Hej Paddinton

Jeg har set at billige skrue f.eks. Bygma's ofte har rester fra galvaniseringen i kærven, derved får biten selvfølgelig ikke ordentligt fat, og det vil slide hårdt på bit'en, kan det være det du har været udsat for ?

 

 


<p>Hilsen<br /> Mogens Kilde</p> <p><a href="http://m_kilde.skysite.dk/">http://m_kilde.skysite.dk/</a></p> <p>&#160;</p>
Det kan også skyldes at skruemaskinen står i trejde gear og får alt den banan den kan trække. Det er hårdt ved bitten og batteriet.
Der er næppe nogen bits der er lavet til fuld power, og batterierne til skruemaskinen bliver afladet meget hurtigere end hvis den står i 1 gear.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Annonce
Jeg bruger NKT Climatic skruer, og bitz fra wera, har aldrig været ude for de store problemer, jeg bruger aldrig momentindstillingen.

Wera laver nogle extra stærke bitz, dem har jeg dog ikke prøvet.

Skrue i første gear jeg bruger altid trafik Jørgen metoden (jo mindre tid bitz'en er i indgreb, jo mindre slid)

mvh jens
Er din bitholder eller maskine skæv? Jeg kan ikke huske hvornår der er smuttet en torx bit i skruen. Hvis det er de rustfri wera bits du har købt, så spar pengene og køb de almindelige grå - de holder fint. Jeg vil da også mene at du skal "volde" din skruning for at hårdheden på skruen bliver et issue...
Maskinen står i 3. gear, når jeg skal skrue ~1000 skruer, synes jeg det andet tager alt for lang tid, men det kan selvfølgelig godt være det slider på mine bits, det havde jeg ikke tænkt over.

Desuden er maskinen lidt skæv, er der nogen der ved om det kan betale sig at få lavet en dewalt, uden det koster det samme som en ny?

Når jeg står på en stige og skal undgå at falde ned, kan det selvfølgelig godt gå ud over hvor godt bits sidder i skruen, det ligner en fejl 40 der her.

 

hvor mange skruer holder en bit til ?

Jacob
et par hundrede, max.

 

Der er yderligere 20 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis