Garage Projekt - Hjælp ideer søges til Sokkel/gulv/fundament

Hej med jer
Jeg skal til at have lukket min garage af i Kolding i Uge 40.
Har brug for lidt hjælp fra jer.

Området hvor der skal være laves gulv er  5,10 x 4,90.
Der er pt. 6 sokkelben i beton som holder carporten op de går ca 70 cm ned i jorden.

Den måde jeg muligvis har tænkt mig at støbe sokklen på er at jeg graver huller imellem ca 70 cm ned og 30 cm bred, og hælder beton i hvorpå der kommer 2 lags lekke blokke.
Jeg vil tilpasse lekka blokken så de kan kommer omkring stolperne. De starter ca 5 cm over fliserne og sokklen skal vel ikke højre op?
(Hov det må man ikke!) det ved jeg godt men når det hele er støbt vil jeg sætte flere bjælker ovenpå soklen.)  - hvad siger i til det?
Hvor stort skal lecca blokkene være 19cm?? den skal jo egentiligt ikke bære så meget.

Når der er støbt hele vejen rundt, så graver jeg ud og lægger noget stabilt grus og så 220 mm flamingo, 10 cm gulv med rionet.  
Skal der dampspærre ovenpå flamingoen?? eller er det ligemeget?

Er vi enige at sokklen bliver ca. 15 meter lang det giver så
15*0,3*0,7 = 3,5m3 beton

Og gulvet
5*5*0,10 = 2,5 m3 beton

Hvilken støbemix skal jeg bestille kan 8-16 mm bruges til både sokkel og gulv? Hvor mange tons skal jeg evt. bruge? Det samme med cement.

Er det her et for stort opgave til en 125 liter betonblander?

Mvh
Michael

Hej med jer Jeg skal til at have lukket min garage... Vis hele indlægget
42 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis du  har et projekt lignende trådstarters. Så ville  jeg da afstive tager inde på belægningenog ta stolperne væk og lave en ordentlig væg og en helstøbt sokkel.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Det var heller ikke en dum idé😛
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis