Murer pris pr. mursten

Hejsa,

Overvejer at bytte en garage - da jeg har fået tilbudt et parti mursten og letbetonelementer 40x60 cm.

Har forsøgt at høre mig hos et par murer om hvad en akkord pris pr. mursten (uden materialer og uden stallads mv.) samt pr. letbetonelement kan være og har fået meget svingende priser pr mursten (ren timepris) på 8-16 kr. pr. sten og pr multiblok på 100-130 kr. pr blok.

Hørte så et sted at en dygtig murer kunne sætte over 100 sten pr time og med den pris giver det 800-1.600 kr. per time - hvilket jeg synes lyder af meget og kan så slet ikke forholde mig til prisen pr. multiblok.

Er der nogle der kender en fairpris i Storkøbenhavn på en fair akkord pris på mursten og multiblokke så hverken jeg eller mureren bliver snydt - når der ikke indgår nogle materialer i prisen.

Håber nogle kan hjælpe mig
Hejsa, Overvejer at bytte en garage - da jeg har... Vis hele indlægget
17 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tager 365 kr i timen + moms, og så kommer der ikke ekstra for bil, værktøj og alt det pjat, det er inkl det hele. Det er der også en del murere der kører til på Fyn.

http://www.lyrk.dk
Hvis det er timeløn afregnet arbejde, så tager vi 325,- i timen her på vestsjælland.

Så regn med 350,- i timen + moms hvis det skulle være i københavn, så der også er lidt dækning for diesel derind også + timeløn den ene vej.

15.000,- incl. moms for en uge eller ca. 3000,- om dagen.
Jeg tager 385,- plus moms og der kommer heller ikke noget ekstra på medmindre vi er ude i slidværktøj

Men hvorfor er prisen så SÅ forskelligt alt efter hvem man spørger?? Det er simpelthen fordi at alt efter hvem man har ansat er der forskellige tempo....og tro mig der er forskel!!!! Nogle er hurtige til det ene og nogen til noget andet

Murermester Michael Flyger Jørgensen

23804516

Tak for jeres mange fine tilbagemeldinger om hvad man skal regne med i timeløn for en god murer. Hvad vil du regne med, sådan som uforpligtende estimat over hvad du vil kunne lægge af sten, hvis det er en lige væg uden udsparinger og sten, mørtel mv. står klart?
Tak for din tilbagemelding. Hvis jeg skal lave et groft estimat over en pris - hvad ville du forvente det taget for én mand at lægge 6.000 mursten henholdsvis at sætte 450 stk. multiblokke 40x60 cm. - blot som et groft estimat.
Annonce
Tak for din tilbagemelding. Hvis jeg skal lave et groft estimat over en pris - hvad ville du forvente det taget for én mand at lægge 6.000 mursten henholdsvis at sætte 450 stk. multiblokke 40x60 cm. - blot som et groft estimat.
Hej,
Man kan selv regne det ud efter akkord priserne:
En Murer svend skal have cirka:
- 70 kr pr/m2 multiblok der går 4,15 pr m2.
- Derudover får han ca. 4,2 kr pr murersten inkl. sålbænke og sokkelpuds.
Så er et bare igang med lommeregneren.
Dette er kun til at udregne timerne, ikke prisen på arbejdet.

Mvh
Murerman

Se min blog - http://murernyt.blogspot.dk/
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis