Gulvvarme fra Tyskland?

Nogle der kender til fx. dette system: http://www.fussbodenheizungsshop.de...bausystem/

Hvor man bruger noget skum/flamingo af en art til at lægge PEX rør ned i, istedet for forskalling/spånplader med spor?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er ikke flamingo med plast materiale mener jeg, og mener også at der er producenter der har nogen lignede på det danske marked, men det er i i hvert fald ikke billigere, og med kun 14mm slange i er den heller ikke så effektiv som forskalling med varmefordelingsplader.
Griunden til jeg kigger over grænserne for løsninger, er at jeg er lidt forarget over hvad de mener man kan tillade sig at tage for en alu varmefordelingsplade - man skulle jo tro de var lavet af guld til de priser!

Nu er ovenstående også blot det første og bedste link - der findes en masse andre løsninger på det tyskemarked også, og til billigere priser så vidt jeg kan læse mig frem til.
Nu ved jeg ikke hvor du har set dem henne, men køber dem selv hos Dansk VVS center, og der er da altså ikke så galt endda, og høvlet forskalling er da ikke den store udskrivning, derimod er 20mm slanger da væsentligt billigere end 14mm pex, som der sikkert skal lægges endnu flere meter af i forhold til en alm. 20mm gulvvarme slange.
Nu kan jeg ikke lige finde priser på varmefordelingsplder på dvcenter.dk, men kan du huske på stående fod hvad du ca giver for 1 kvm varmefordelingsplader? Jeg vil da ikke afvise jeg tager fejl mht pris, men syntes jeg har kigget en del steder - men kan jo være jeg har overset nogle
Sorry - fandt prisen nu. De skal have kr 25,- inkl moms for en plade (280x1000mm). Dvs en kvm2 pris på kr. 90,-. Er det en fair/god pris på en stykke alu?
Annonce

Det kan godt være at det ligner billiger fordi det kommer fra den anden side, men du slipper ikke for at købe varmefordelingsplader alligevel. Det plastic  er uden fordelingsplader. Og det er som Koluda sige at forskalningsbræder er ikke så dyrt. Jeg tro man kan få mange bræder for hvad de plasticplader koster. Jeg bo selv 500 meter fra grænsen og hvis jeg skal have noget hjem har jeg lagt mærke til at jeg tit kan få det billiger her hjemme. Ikke alt fra tyskland er billiger kun øl


 frank

Udover han alligevel skal ud og købe varmefordelingspladerne, så skal der også indkøbes 14mm pex, som sikkert er 2-3 gange dyrere end 20mm gulvvarme slanger.

Forskalling er klart billigere en de forskellige løsninger der på markedet.

Set udfra man eller skal købe alu i hele plader, klippe dem ned også bukke hver enkelt af dem af 4 gange så ja.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis