Defekt aga automig 135 hvem kan hjælpe med sådan en?

Jeg har købt en brugt aga automig 135 problemet er så at man ikke kan juster tråd hastigheden, uanset hvad jeg stiller den på kommer den ud for fuld knald.

Jeg har så haft den skilt af for lige at kikke ind i den og set at der sidder et print lige bag de knapper man drejer på så spørgsmålet er om der mon er nogen der kender nogen der kan måle dette print ud for at se om det er der problemet er eller om nogen ligger inde med diagrammet over svejseren ?

På forhånd mange tak.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hejsa
hvis det er tråd hastigheden kan det jo let "blot" være et potentiometer, stil maskinen hos en lokal svejse mand så kan han sansynligvis lave den for dig, hvem der laver den slags i dit område ved jeg jo desværre ikke, men prøv at spørge en lokal mekaniker eller smed hvem der laver maskiner for dem, de har sansynligvis en hjælper på hånden

ejsing

AGA Automig 135, dem købte jeg to af i 1979, på begge maskiner har jeg loddet printpladen om for at få en stabil trådfremføring, især de muffer der sidder på en lang række havde et problem med kolde lodninger.

Bortset fra det køre den ene maskine jeg har beholdt perfekt den dag i dag.



 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis