Bosch 10.8 mini monster sæt noget værd?

Hej,

Jeg står og mangler en bore/skruemaskine. Jeg har en grøn Bosch på ledning, som jeg hurtigt synes bliver upraktisk og tung. Derfor har jeg kigget mig om efter noget mindre, og på batteri.

Jeg faldt over dette tilbud, og ville høre, om det var noget værd. Tilbuddet ligger på www.Xl-byg.dks hjemmeside, og så under håndværkerkataloget på forsiden. Har også vedhæftet det her.

Jeg er dog meget i tvivl om, hvor holdbare batterierne er, for jeg bruger det ikke særlig tit, måske et par gange om året - men når jeg gør, vil jeg bare have det skal virke. Så det skal helst ikke være sådan, at batterierne bare dør hvis de ikke bliver brugt.

Håber nogen kan give deres holdninger til dette sæt.

Mvh.

19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Så vidt jeg ved er det Li-ion batterier der følger med til dette sæt. De skulle angiveligt være ligeglade med at ligge i længere tid da de ikke aflader på samme måde som de "gamle" batterier.
Overhovedet ikke det der ligner. Men tror da det er et fornuftigt sæt. Kunne også godt selv være fristet til at købe sådan et sæt "miniputter"
Du skal lige huske på at priserne i håndværkeravisen er plus moms.
Det kommer an på opgaven. Skal du lægge nyt tag på huset, er sættet intet værd. Skal du hænge billeder op, samle skabe, sætte køkken op, lægge gulv osv. er det et udmærket sæt.
Har du murstensvægge eller gipsvægge har du det helt rigtige sæt. Boremaskinen kan nemlig bruges som BOREmaskine i blødere materialer.
Sættet leveres med de "nye" lion batterier.
Prisen er ok billig, det er før set billigere, men så følger L-boxen ikke med i sættet.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Jeg har bore/skruemaskinen. Den er ok til småting med streg under små. den er på arbejde allerede med et 8mm bor i fyrretræ. ganeskevist i andet gear men alligevel.

der er 2-3 ting i det sæt der er penge værd.
bore/skrue maskinen
den tilg der hedder fein multi master når den kommer fra fein
og sidst lampen.

slag skruetrækkeren er lige gyldig til næsten alt.
vinkel skruetrækkeren er fin hvis du skal skrue neget sammen i et hjærne hvor der ikke er plads. dog er en adapter på skruemaskinen langt bedre og kan komme til flere steder.

Jacob
Annonce
jacop antenne.

slagskruetrækker den er god til at "banke" kamskruer 7 mm. i med.!

morra19.

jeg har fire af "markerne" af sættet boremaskine med borepatron
og slagskruetrækker en skruemaskine mk1. en lygte. en multicut bosch gop 10.8v
de er rigtig gode til trange steder og mindre opgaver
men bormaskine den er alletiders til de gengse skrue opgaver.
inden man griber til noget stort.!

alle er fra blå bosch.
Jamen det lyder lidt som om, det eneste jeg får rigtigt brug for i den combo, er lygten, og boremaskinen, da den også fungerer som skruemaskine.

Multicutter ved jeg ikke lige hvad jeg skal bruge til, og skruemaskine til små steder har jeg heller ikke nogen ide om. Så tror bare jeg forsøger mig med boremaskinen. Tak for hjælpen folkens.
Multi cutteren er fin nok. bare vent til den dag du mangler at save et firkantet hul.

men er du sikker i din disposition så nøjes med en skruemaskine. de går for omkring 1000kr. og når du er igang så tag makitas. den er nemeligt stærkere og de har et kit med skruemaskine og lygte.

Jacob
Det ser også ud til at være en fin maskine den Makitas, men den står nu til at have et drejningsmoment på 24, mod Bosch's 30.

Til gengæld kan man få hele sættet i tyskland til 950 kr.
Skrevet af morra19 på 14 sep 2010 11:11
Det ser også ud til at være en fin maskine den Makitas, men den står nu til at have et drejningsmoment på 24, mod Bosch's 30.

Til gengæld kan man få hele sættet i tyskland til 950 kr.

Du kan ikke regne med ting der kommer fra reklame afdelingen.

Du kan ikke sammenligne dem. motorne er forskellige og leverer krafterne forskelligt.
hvis du heller vil have en bosch så køb sådanne en. men makitaen kan nogle trix i forhold til bosch'en.

Jacob
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis