Bosch 10.8 mini monster sæt noget værd?

Hej,

Jeg står og mangler en bore/skruemaskine. Jeg har en grøn Bosch på ledning, som jeg hurtigt synes bliver upraktisk og tung. Derfor har jeg kigget mig om efter noget mindre, og på batteri.

Jeg faldt over dette tilbud, og ville høre, om det var noget værd. Tilbuddet ligger på www.Xl-byg.dks hjemmeside, og så under håndværkerkataloget på forsiden. Har også vedhæftet det her.

Jeg er dog meget i tvivl om, hvor holdbare batterierne er, for jeg bruger det ikke særlig tit, måske et par gange om året - men når jeg gør, vil jeg bare have det skal virke. Så det skal helst ikke være sådan, at batterierne bare dør hvis de ikke bliver brugt.

Håber nogen kan give deres holdninger til dette sæt.

Mvh.

Hej, Jeg står og mangler en bore/skruemaskine.... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
bosch´sens vinkelskruetrækker med instillelige "skruebits"

men som en dum ting som en postkasse. af visse modeller
er den en fordel at den kan komme ind til skruen der hvor "almendelige"
skruetrækkere ikke kan komme til.!

tildels er den alletideres til "ikea" møbler.
der hvor er der mange kringelkroge.!

den lille 10.8 v. bore.skruemaskine. den er god til gængse bore og skrue opgaver
der hvor der er lidt trang.!
Jeg endte med at købe en makita fra Tyskland i 10.8 udgaven med lygte til. Så nu glæder jeg mig til at få den.

Tak for hjælpen folkens.
Den kan du roligt glæde dig til
Min svigersøn har sådan en, det er jo et rent muskelbundt.

Her forleden skulle han låne en ø 26 mm hulsav, til at skære i en 15mm vandfast plade.
Jeg spurgte om ikke han skulle låne en boremaskine også, nej du skulle han da ikke det klare makita'en snildt.

Hvad måtte du børste for sådan en lille fyr?

mvh jens
Samlet tror jeg det blev 1020 eller deromkring.
Tillykke med din nye maskine Morra, super maskine ingen tvivl om den ting, men jeg MÅ vide fra Jacob Antenne hvad det er for TRIX makita kan som Bosch ikke kan?? og tro mig reklameafdelingen siger sku ikke noget de ikke har fået bekræftet fra tests.

jeg har begge dele og der er ingen tvivl om hvad jeg køber næste gang, og nej det er ikke makita, selv om jeg er glad for makita i mange andre sammenhænge (har deres 18V Li-ion serie samt et par andre maskiner) så er bosch bare lige noget mere på forkant her, masser af udvalg af maskiner og de to maskiner overfor hinanden har jeg også prøvet, ingen forskel for mig, som dog ikke er professionel bruger, og det kan jeg jo se Morra heller ikke er,

Men igen skulle jeg vælge hvis jeg stod og ikke havde noget så blev det uden tvivl bosch, der er så meget mere i deres program der kunne være spændende som gør-det-selv'er at have i værktøjskassen, og lur mig om ikke der kommer mere, og jeg glæder mig allerede :-)))

jeg har også min "gamle" skruemaskine og multisav til salg på guloggratis hvis nogen skulle være interesseret da jeg jo ikke kunne stå for sættet du startede med at spørge om

ejsing

Annonce
den lille bosch gsr 10.8 li.2 den fylder godt op i en stor hånd til en mand i en højde af 185 cm. og er meget lægrer at bruge og har temperetur styret over belastning.!
så du kan arbejde næsten evigt bortset fra "huller" i batteri skift.!
men makitaen har jeg ikke prøvet endu.?
men den kan køre så langsomt at man kan se blæsserhjulet "skovle"
og den "grønne"serie er der smæk på ca. 25% af kraften.!
når der frykkes på aftrækkeren lige der i punktet.!
allerede der på de blå serie der hvor motoren nykker
for at finde punktet.!
jeg har hele dette bosch sæt ,den klare fordel der er ved bosch batterier mod konkurenternes er
bosch lion batterierne har inteligent elektronik indbygget så man ikke kan malke batterier ned til nul ,maskinen stopper selv når der er tid til batteri skift .

vedr holbarheden på batterierne jeg har 2 batterier fra 2006 og de virker ok endnu samt 3 stk fra 2010 som ikke er brugt endnu .
jetdirect.

boremaskinen bosch 10.8v.li 2. lig inden maskinen døre er  der en lille advarsel
den begynder at miste lidt af trækket lige før at den dør ud.!
de er rigtig gode i de trange steder og ikea møbel byggeri.!!!
jeg er godt tilfreds med sættet ,min boremaskine døde dog i gear kassen men det var et kendt problem og blev byttet med nu ellers kører sættet fint til alt småtteriet .

jeg bruger med boremaskinen og lygten .slag skruetrækkeren har dog været brugt til tag skruer (lille tag på 9 plader) og så nogle franske bolte

bosch kommer i år med en radio lader (uden cd) til 10.8 v batterierne

til det grove bruger jeg en gsr 14.4 ve2 accu maskine 85 nm
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger. 
Få 25% rabat med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også