Icopal 1000 banevare undertag. Godt nok?

Kære alle,

Vi har fået et tagtilbud, hvor banevareundertaget er Icopal 1000. Det vejer 350 gram per m2. Jeg har læst på godetage.dk og bolius.dk at det helst skal veje 1000-1500 gram per m2. Huset er en ældre klassisk københavner villa med tre lejligheder indeni. Hældningen er 35 grader eller derover. Der er 2 kviste og 4 ovenlysvinduer. Der er normale vindforhold. Er Icopal 1000 et godt produkt til os? Skal jeg ikke hæfte mig synderligt ved, at det kun vejer 350 gram per m2 eller hvad? Og hvis Icopal ikke er godt, er der så nogen som kan anbefale en bedre og tungere banevare i nogenlunde samme prisklasse?

Mange hilsener

Martin
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det hedder Icopal Monarperm 1000 er er klasificeret i højeste klasse for banevareundertage.
Det må være en misforståelse med de 1 - 1,5 kg/m2. I såfald ville en rulle jo veje op mod 100 kg. Og det gør den heldigvis ikke.
Derimod skal banevareundertag nok veje 100 - 150 g/m2.
Monarperm 1000 vejer 330 g/m2

Jeg tror at det er et rigtig godt undertag.
det er et godt undertag hvis man absolut vil have banevarer, udover det er der Divorol TOP eller Icoboard. Men jeg er sikker på at du ville få et bedre undertag med huntonit. Kolduda kommer sikkert om lidt og forklarer dig om fordele ved huntonit, han er tagkongen...

http://www.lyrk.dk
Tuuuusind tak. Jeg ville faktisk gerne have et fast undertag, men vi er tre lejligheder der skal blive enige, og de to andre vil ikke have fast undertag. De er rimelig fokuseret på prisen. Men det lyder som om at Icopal 1000 er ok, nu hvor jeg ikke kan få mit faste undertag. Håber bare tømren har den rigtige viden/teknik når han skal lægge det omkring kvistene, skorsten og ovenlysvinduer. Det virker som om det tit er der det går galt..

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis