Hjælp til opsætning af håndvask

Hej Jeg har arvet en håndvask som jeg simpelthen ikke ved hvordan jeg får op at sidde på væggen. Jeg har prøvet at finde nogle beslag men dem jeg har set passer ikke. Er der nogen der har et bud?
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Udfra billedet virker det som en vask der normalt er boltet fast gennem de 2 huller der er i vasken, men kan ikke lige se om man kan komme til de huller indefra.
Det er heller ikke nødvendigt.
Vasken monteres på 2 stk i væggen indstøbte bolte eller stænger.
På samme måde som en hylde med skjult ophæng.
Har du målt hvor dybe de huller er?
Hej hpox. Ved du hvor man kan få sådan en væg med indstøbte bolte?? Ej det er gas.. Det har jeg umiddelbart svært ved at se hvordan skulle holde. Hullerne er ca 1 cm dybe og der er ingen "kanter" på det der skal vende opad som en bolt kan gribe fat i.
Så ved jeg det ikke. Jeg var sikker på at det var metoden.

Men nu gætter jeg. Der er en slags bagkant som afgrænser området hvirigennen vandhanetilslutningen stikker op/ned.
Kunne man tænke sig at man nonterede et profil, måske Z-profil på væggen. og bare hængte vasken på det.
Vasken har tydeligvis været monteret tidligere. Der må være nogle slidmærker eller andet der indikerer monteringsmetoden.
Jeg var iøvrigt sikker på at det var en engelsk vask, men det er det måske ikke?
Annonce
Hej Hpox Tak for forslaget. Det er et godt bud om jeg kan finde nogle slidmærker på den, det vil jeg prøve. Jeg ved ikke hvorfra vasken stammer, da de tidligere ejere har efterladt den i mit hus. Men det er en Ifö så helt eksotisk er den ikke.
Men Ifø har så vidt jeg ved haft samme importør i DK i "århundrede".
Elles bor IFØ jo lige på den andes side af sundet.
Prøv evt. at snakke lidt med dem.
De har nok en avdeling før gamla tvättställ - utan montering och driftsanvisning. De er jo svenskere.
Du kan drøne ned til nærmeste Sanistål, Brdr. Dahl eller lign. og købe det sæt bæringer, der hører til vasken. Alternativt kan du søge på VVS-nummeret online.

Ifö hægtebæring, VVS-nr: 65-3701-000. Hertil kommer så 4 stk 10mm plug og 4 stk M8 Fransk skrue.

Husk, når du spænder dem til, at du kan komme til at knuse porcelænet, hvis du spænder for hårdt!


" Who dares wins" - Eller rettere:  "Who tries learns!"
Aut. Vvs-installatør og kloakmester.

Super. Det var jo lige præcis det jeg havde brug for. Tak for hjælpen!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis