setup af CNC controlere printerport etc

Jeg er ved at bygge en CNC overfræser.
maskinen er bygget, og motorer er købt.
Jeg har valgt at købe følgende.
http://www.motiontek.ca/Retrofitkit.html    

Jeg har forbundet det med ledninger, som foreskrevet men kan ikke få liv i motorerne.

Er der nogen der kan hjælpe mig med det.
Jeg har prøvet på 3 forskellige PC'er, men stadig ingen reaktion.

Det så meget nemt ud da jeg bestilte det, men jeg kan ikke se hvad jeg gør forkert.

Venlig hilsen
Erik Møller Nielsen

 Min interesse er at lave små ting i træ, som kan bruges

til gaver, samt dekorationer af skabslåger,

Der er ingen grænser for, hvad der kan laves på

maskinen.




Erik Møller Nielsen


siger tusind tak til alle som har et godt tip, ris eller ros

Jeg er ved at bygge en CNC overfræser. maskinen er... Vis hele indlægget
69 svar
 Følg tråden
Der er 40 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal måske også måle om der kommer 5V og 48V ud af dine strømforsyninger. Jeg har også sådan en 48V ligesom din. Spændingen er justerbar.
Hej Kim,

Hmm, jeg gad godt at se diagrammet over dette BOB. Du har sikkert ret hvis du har et indgående kendskab til dette BOB.

I så fald skal Erik kun forbinde de 5 V (og han må ikke anvende power over USB til forsyning af dette BOB).

Jeg er spændt på at høre udfaldet af Eriks test med 5V forbundet til input power.



Med venlig hilsen

js  

www.cnc66.dk

 

Sanggard
Altså, jeg kan ikke se hvorfor han skylle koble 5v til et output, når der også er et input. Men korrekt, når først der er koblet 5v til på input så må han ikke bruge sin usb power derpå også
Hej Kim

Visse BOB har adskilt forsyning til hhv. input optokoblere og output optokoblere hvorfor jeg fejlagtigt antog at input og output power på jeres BOB var til dette formål. Beklager denne fejlslutning.











Med venlig hilsen

js  

www.cnc66.dk

 

Annonce
Hej Erik,

Nu håber jeg ikke du er blevet forvirret. For at opsummere, så du kan komme videre:

Du skal tilslutte 5V forsyning til power input.

Hvis du ikke havde det, da du udførte "jog" testen vil jeg opfordre dig til at udføre den igen.

Ellers kan du fortsætte med at teste indgangene på dit BOB med din 1K modstand forbundet til +5 volt og lys dioden på de relevante udgange.

Endnu en ting jeg har overset:

Hvis du anvender +5 volt fra input power til 1K modstanden skal du også, så længe du tester, forbinde GND fra input power til GND på DB25 porten. GND på DB25 porten er pin 18 - 25. Det er ikke sikkert at alle benene 18-25 i stikket på dit BOB er forbundet så her må du prøve dig frem.

Håber ikke du har mistet modet. Skriv endelig hvis der er noget der er uklart.

Ideen med øvelsen er at kunne udelukke fejl i dit BOB og tilhørende forbindelser så vi kan afgøre om det er på PC eller
"cnc udstyrs" siden vi skal finde fejlen.

Med venlig hilsen

js  

www.cnc66.dk

 

Hej alle venner!

I må gerne kalde mig for en klaphat.    Jeg tumler rundt i det som en hund i et spil kegler.

Jeg kunne godt tænke mig at træffe jer personligt, for at få en instruktion mand til mand.
Lige nu vil jeg bruge Weekenden til at gennemgå bid for bid de tip I alle er kommet med

Det er sådan, at jeg igen står uden job (jeg er tømrer), og således kan bruge en større tid til min hobby, nemlig CNC maskinen.

Om jeg skal køre til Jylland eller hvor I nu bor, gør det ikke noget. 
MEN en ting er sikkert, jeg vil ikke være til gene eller ulejlighed.

Jeg vil gerne have gang i min maskine, da den fysiske del dvs. Xakse Yakse og Zakse er lavet, for snart et år siden.   Jeg har også lavet en box til styringerne.  Den er måske lidt klodset.

Som jeg ser det nu, er der plads til forbedringer på mit projekt.   Så det er nu min forædlingsproces starter.                 Jeg har jo set billeder af f. eks. Kim Mortensens flotte maskine, og vil gerne arbejde mig der henimod.    Måske i mindre format.
Jeg har læst mange tråde og indslag om emnet, og hele tiden ser man noget der er bedre end det man selv har lavet.

Og så endnu en gang tak for jeres indlæg. Det varmer.

Med venlig hilsen
Erik Møller Nielsen


 Min interesse er at lave små ting i træ, som kan bruges

til gaver, samt dekorationer af skabslåger,

Der er ingen grænser for, hvad der kan laves på

maskinen.




Erik Møller Nielsen


siger tusind tak til alle som har et godt tip, ris eller ros

Erik

Du skal være mere end velkommen her i Randers hvis du skulle få den lyst.
Hej Kim Mortensen.

Det tror jeg at jeg vil sige ja til, selvom vi bor i hver sin ende af galaxen.
Jeg tror det er en lille tur på ca. 3 lysår (læs timer) hver vej, men det gør jeg gerne.
Vi kan aftale nærmere på privat mail

Mvh

Erik Møller Nielsen.

 Min interesse er at lave små ting i træ, som kan bruges

til gaver, samt dekorationer af skabslåger,

Der er ingen grænser for, hvad der kan laves på

maskinen.




Erik Møller Nielsen


siger tusind tak til alle som har et godt tip, ris eller ros

Hej Erik

Når du har fået lavet det endelige diagram må du gerne poste det ;-)

Og selvfølgelig også gerne med et billede af din kabelføring :-P
Der er yderligere 19 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis