Valg af vinduer igen igen

Hejsa

Jeg står overfor at skulle udskifte vinduer i mit parcelhus fra 60'erne. Jeg skifter dem selv og det bliver et par stykker af gangen efterhånden som jeg renoverer hele huset.

Mit store spørgsmål er jo så bare hvad skal man vælge ? Træ/alu, komposit... Velfac, combivinduet, Protec mm. Hvad er det bedste og hvor kan det købes til den bedste pris uden montering?
 
Hulmål er 121 x 121 cm.

/Kim
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Før du vælger Velfac bør du læse dette. der har været mange probs. med deres alu vinduer. kender nogen som har et hus hvor der er problemer med velfac træ alu vinduer.

http://ing.dk/artikel/89535-velfac-kondens-skyldes-manglende-udluftning

Rationel laver træ alu hvor aluen kan skiftes udvendig hvis man ønsker en anden farve eller det er blevet beskadiget. det virker som en ret god løsning. Du kan som regel få en god pris i et byggemarked, hvis du køber stort ind så skal der komme en stor rabat.

Morten    

"when your born, you get a ticket to the freakshow. When your born in america you get a front row seat"

Nu er det jo op til en selv om man vil vælge træ/alu/plast vinduer og døre.

Men jeg kan da varmt anbefale både KPK vinduer og Combi-vinduet.

Nu skriver du ikke hvilken vinduer og døre du har i dag, og hvilken du ønsker fremover.

Udfra perioden forventer jeg det er tophængt vinduer, og her ville jeg fremover vælge topstyret med fast overkarm for at give huset et nyere udseende uden alt for mange sprosser.

Du kan se eksempler med topstyrede vinduer med fast overkarm på nedenstående links.

Reference: Nye vinduer og døre fra KPK vinduer Køge

Reference: Nye vinduer og døre fra KPK vinduer Dianalund

Hvis nu jeg skal have to topstyret med fast overkarm fra combi-vinduet i str. 119 x 119 leveret i Aalborg, hvad koster de så?
Kan kun finde en vejl. pris på deres liste og kan ikke huske min rabatordning fra Combi-vinduet, men kan få den rette pris i næste uge hvis det har interesse.

Men ca. 8000,- incl. moms og levering for 2 x topstyret med fast overkarm i den størrelse

Og ca. 5600,- incl. moms og levering hvis det skulle være trævinduer fra KPK.
Det vigtigeste for mig er at kvaliteten er i top og at de er vedligeholdelses frie. Derfor havde jeg set på combivinduet. Der er jo efterhånden mange som laver vinduer med træ/komposit/alu, så nu vil jeg jo bare være sikker på, at det også er det bedste indenfor denne gruppe.
Annonce
Kvaliteten er helt i top, fuldt ud på højde med de mere kendte mærker.

Og med træ/composite/alu får du alle 3 fordele.

Vedligeholdsesfrit pga. alu udvendigt.
Bedst isolerende pga. kernen af composite materialet
Flot finish pga. træ indvendigt.
Hej , jeg mener bestemt ikke at det er muligt at bestille fra KPK som privat person ? men ret mig endelig hvis jeg tager fejl.
Korrekt, skal bestilles gennem en håndværker, men der sikkert en venlig håndværker der gerne vil sælge ham dem.
Du kan også ordre privat fra KPK via din lokale tømmerhandel.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Du skriver, du vil skifte dem hen ad vejen - som regel er der gode rabatter at hente, hvis du laver en samlet ordre.

VH
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis