Planke gulv - Tyskland?

Jeg skal bruge omkring 90 m2 nyt gulv til mit hus. Der skal lægges vandbåren gulvvarme under med fordelingsplader og på strøer.

Den type jeg umiddelbart syntes bedst om er et plankegulv i ask natur med hvid mat lak.

Er der nogle der ved om der er gode besparelse ved at købe sådan noget i tyskland? Og i så fald, hvor skal man kigge henne, og evt producenter?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Problemet med at hente i udlandet er tit at man ikke kender det mærke man nu får, og kan derfor heller ikke sådan lige sammenligne priserne på tværs over mærkerne.

Jeg villle først prøve at hente et par tilbud på forskellige producenter herhjemme først, så dyrt er gulvet nødvendigvis heller ikke, og med 90m2 er det jo ikke den store mængde, og med fragten fra tyskland tror jeg ikke der vil være nogen videre besparelse, så heller kigge den anden vej og hente nogle priser fra Sverige nu kursen er så lav...
Det er rigtig - det er mnage forskellige ting. Men jeg kunne ikke rigtig beskrive det bedre. Lad mig sige det på en anden måde; det skal være lyst gul, helst helt uden knaster, slidstrærkt.

Er gulve fra plangegulve.com fx en god kvalitet? (Det er jo lidt svært at bedømme hvad der er god kvalitet når man ikke er inde i faget ;-))
Det ved jeg ikke. Men jeg har dem i kikkerten. Og når jeg finder ud af om de har et showroom her i Århusområdet vil jeg betræde det i fornødent omfang.
Et gulvs slidstyrke afgøres primært af træsorten og dennes overfladehårdhed, se her: http://www.danish-plank.dk/pages.ph...kat_id=115 
Kvaliteten som helhed af udsendet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis