Støjfri computer kabinet?

Nogen der har fundet en god kasse/skab som man kan sætte en støjende computer ind i ? Evt. beskrivelse af hvordan en sådan bliver til i f.eks. træ ? Hvis ikke "møblet" (som jeg endnu ikke har fundet) kan købes færdigt til en rimelig pris, så kan man måske selv bygge noget med plads til et midi tower med div. strøm forsyninger, ledninger, eksterne diske osv.

I am so full of it.....

Nogen der har fundet en god kasse/skab som man kan... Vis hele indlægget
21 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den ryger nok i et skab, det er ikke nok at maskinen køles ned, det er primært lyden der skal dæmpes så er jeg ligeglad med om den er 10/20 grader over stue temperatur eller frozzen solid, bare den kan spille musik, vise film og internet :-)

Hovedformålet er at dæmpe støj og der er lidt lyd ved det eksterne USB diske osv. Så det bliver enten et "lav-det-selv" skab eller f.eks fra Ikea med lidt dæmpende gummi måtter osv. Og hvis det bliver for varmt i skabet, så en "lydløs" blæser monteret i skabet.
Bonus er så at jeg gemmer alle de grimme ledninger og eksterne enheder, inde i skabet.

Ikea PS 299kr. (temmelig uskønt, men praktisk)
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20086682
Eller
VIKA ALEX 300kr. (nydeligt men måske lidt småt)
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20146761


I am so full of it.....

Mit udgangspunkt for at køre med Zalman vandkøling er skam primært at undgå støjen.

Alle computere skal køles (nogle mere end andre). På de fleste sker det vha. blæsere, således også på din. Og så vil du lukke den inde i et skab, hvor den ikke kan ånde. Og når den så er for varm, vil du lave et hul, hvor du sætter ENDNU en blæser!!

At du så med den metode også får dæmpet andre ting lidt (harddiske m.m.) er jo en anden sag. Også derfor jeg foreslog at starte forfra og fra starten have øje for det med støjen.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Mit oprindelige spørgsmål er jo netop:
---------------
"Nogen der har fundet en god kasse/skab som man kan sætte en støjende computer ind i ? Evt. beskrivelse af hvordan en sådan bliver til i f.eks. træ ? Hvis ikke "møblet" (som jeg endnu ikke har fundet) kan købes færdigt til en rimelig pris, så kan man måske selv bygge noget med plads til et midi tower med div. strøm forsyninger, ledninger, eksterne diske osv."
---------------

Sidste gang jeg kiggede på vandkøling, var det en jungle af dimser det skulle passes sammen og ikke mindst passe til computerens indmad. Sidst og ikke mindst var det dyrt, jeg er ikke vild med at betale +1500kr for at køle en computer ned som helt sikkert skiftes ud med 3-4 års mellemrum.(ca. 1-2 endnu) og så dæmper det jo kun støjen fra noget af computeren, ikke harddiske/grafikkort osv. ?

Jeg vil prøve at kigge på vandkøling, med kan faktisk bedst lide passiv køling hvor det er muligt ;-)

I am so full of it.....

Vandkøling koster kassen når man bygger maskinen op. for 1500kr kommer man ikke langt.
Men når man så har brugt omkring 8000kr på vandkøling skifter man beslag eller kølehoveder når man skifter indmad. så det meste er en en gangs investering. jeg har gjort det og vil ikke undvære det. både hdd og grafikkort er kølet hos mig. hdd fik spændt en kraftig kobber plade på hver side som der løber vand igennem. det dæmper lyden fra hdd'en meget effektivt.

Jacob
Jamen så der den Ged barberet :-)

8000kr. er helt ude i skoven for mit behov og pung, når man tænker på at den kun skal spille film, musik og lidt internet på tossekassen. 8000kr vil jeg ikke engang betale for et "god" PC om den så var stille som uden strøm ;-)
Its just not worth it.

Det kan gøres med skabet fra Ikea "VIKA ALEX til ca. 300kr." samt lidt rengøring evt. nye blæsere som larmer mindre, måtter, gummi her og der, en stille blæser monteret bagpå er jeg ikke ret meget over 600-800kr. alt i alt.

Så kan der gemme andre grimme ting der måske også larmer, den kan genbruges på den næste computer til TV´et og dæmper formenligt lyden rigeligt til vores brug.

Takker for de gode forslag.





I am so full of it.....

Annonce
hvis du blæser på køling og satse på støj.

så kan du lige så godt at fore skabet med "vaffelskum"til støjdæmpning
og op hænge komputer i gummi stringe så den ikke røre lydforstærkene omgivelser
og der hvor ledninger kommer ud i de huller skal også lyd tættes
hvad med tastatur støj af klikkene lyde og skrabene og klikkene lyde fra musen.
det skal også støjdæmpes.
hvad med højtaller kabinetet de skal også støjdæmpes så de ikke klabre
med musikken og ungå hule lyde som skotøjs æske.!

hvis man satser på køling så der kompressor køling er den bedste.

hvis man blæser på støj.
så gør det ikke noget at computer at den larmer som en billig støvsuger.

hvis man lader computer stå i stuen og indvester på en punktsvejser køler.
(vandkøling) med kompressor alla køleskab.!
hans2.hansen fra 5610 har talt. Fär vibe on høgst mulligan tystnad... og til slut en tromme snare og highhat :-)

I am so full of it.....

skal jeg finde elbas frem så vi kan spille musik sammen.?

okay.

hvis man har pungen i orden.
der findes i kabinettet der fungere som passiv kølere
hved hjælp af "heatpippes" så det er en forholdvis tung sag.

men ud fra dine kritteriger.!

er en passiv kølet computer er at fortrække og indbygge i et skab eller kasse.
med ventilations åpninger så den kan komme af med varme
og det er bedre at holde cpu tempereturen under 50.gr. så den ikke går ned af varmen
og åpninger til dvdrom drev diskette drev.!
og diverse "hardwaer"

men en "luft"velkølet computer.( med blæsere) 
er der gemsnit ca. 10 gr. varmere
end i omgivelser.( i kabinettet). til forholdvis tunge spil som
flysimulator. og andre tunge spil.?
Det er jo lige det med orden i pungen, den er helt fin, den er tom ;-)

Men jeg kan nok finde 7-800kr frem, mener at kunne købe skabet + blæsere samt div. gummi/måtter for disse penge.
Så har jeg alt gemt i skabet og kan dæmpe lyden nok og skjule enheder/lednings rod.
Alex skabet har rigeligt med plads, så selv logitech dinovo tastaturet og air musen kan stå i deres oplader inde i skabet.

Har også sådan en trådløs temperatur tingest så jeg i starten kan overvåge den.

Der skal ikke spilles spil af nogen art på denne computer selvom den måske er kraftig nok, KUN simple Ineternet sider, afspille film (via en .html fil fra moviemanager.ca samt afspilleren VLC som mounter mine images (.iso,img osv.) samt alle film fil formaterne) og høre lidt muzak.


Lidt OT.
"Mounte image" et godt Dansk ord? Skal vi ikke gøre som Svensken og for Danske det, lad os kalde det Bestige billede ;-)

I am so full of it.....

det er godt at høre at computer er kommet i skabet.!

men kan du høre at en knappenålen falde på gulvet.?
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis