Lav-det-selv idé søges

Hejsa

Vi har brug for en fiks idé.

Vi har en jernstolpe i kælderentreen (i stedet for en bærende væg). Vi har lagt klik-gulv i entreen, men har ikke lagt det helt op af jernstolpen, da gulvet skal kunne give sig lidt.

Nu er der så en grim revne mellem klik-gulvet og jernstolpen. 

 

Hvordan laver vi en flot finish her? Det skal ikke være en gummifuge.

Alle ideer er velkommen

Rigtig god weekend til jer alle..
13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er jo i den grad oplagt at lave ev todelt ring af det overskydende clik-gulv. Som ligges ovenpå gulvet.
Nu ved jeg ikke hvor meget plads der er, men en "bænk" i ædeltræ rundt om stolpen til at sidde på og binde snørebånd mv. Det ville da skjule samlingen....

Hvis man designer bænken således at et "midtersnit" ligner et blødt syvtal så tror jeg det ville være pænt
hpox:
Godt forslag, men det dur desværre ikke. Gulvet er lysbrun indeni. Det vil så blive synligt hele vejen rundt.

Henrikhp:
Det er vi ikke interesseret i.. og der er heller ikke plads. Det skal gerne være en diskret finish.
Det lysebrune maler du sort!!
hej
hvad med at lægge Illmod bånd i ?
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

Annonce
Hvad med at lave en ring i teak-træ eller lignende? Eller i aluminium eller andet flot materiale?
jeg ville finde det lokale maskinværksted og få drejet en tyndring i rustfrit stål der er delt i to stykke.. de 2 halvdele limer du så sammen over enden med 2-kombonent lim.. Det fedt ud og holder.. En 200-mand til kaffekassen burde klare den....

Laver alt i smede arbejde og simple drejeopgaver.

Hvad med en O ring i sort gummi, de kan fås i alle størrelser hos en vvs afdeling i et byggemarked.

Med venlig hilsen - www.boligogbyg.dk
Fin ide Svend M.
Du løfter søjlen.
Jeg skubber ringen på plads.
Skrevet af hpox på 19 sep 2010 21:42
Fin ide Svend M.
Du løfter søjlen.
Jeg skubber ringen på plads.


Man kan jo skære ringen over og samle den igen med en egnet lim!
Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også