En Bærbar til rimelig overkommelig pris.... Hvilken og Hvor.....

Hej med jer.

Så er den gal!
Junior på knap 10 år skal have en bærbar PC.
Jeg forestiller mig en 15,6" maskine med Windovs7, naturligvis trådløs net adgang osv.
Ram skal ikke under 2GB nok hellere 3 eller 4 GB!
Harddisk er 500 GB OK
Gerne en taskemen ikke nødvendigt.
Da han skal bruge den til skole opgaver, det er et hjælpemiddel til brug for læsning og skrivning da han er kraftigt ordblind!
Programmer til dette leveres af skolen, men hjemme PC'en skal vi selv stå for.
Jeg forestiller mig det burde kunne gøres for 3500 - 4000 kr......

Gode råd om en rimelig robust PC til den slags brug vil jeg gerne høre om... og gerne med pris og evt en butik.

På forhånd tak for hjælp og råd.

Njord


MVH Njord
19 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har lige købt en ny til fruen. Den blev hentet i bilka til en pris på 4500,-
Den er i deres avis, lige under en til 3400,- eller deromkring.

Jeg er næsten spejlblank, når det drejer sig om computere. Så jeg konsulterede en kammerat, der sagde at den var OK.
Han gav mig også et link til en computer på SHG.dk. Men den ligger selvfølgelig på den anden computer... ;-)


Næstformanden

Er ikke så aktiv i forummet for tiden...
Min sparsomme fritid går med ungerne, hunden og konen. I nævnte rækkefølge....
Lad for GUDS skyld være med at køb en netbook til en knægt på 10 år så snart han vil spille finder han udaf maskinen er for langsom og så plager han om en mere Brug for pokker de ekstra penge og få en ORDENLIG maskine.. andet er spild af penge og så gode er de netbooks altså heller ikke. så skal man op i samme pris som en alm 15" laptop koster med meget mere smæk på.... og så lad være med at køb en computer i expert/fona/merlin den type steder Gå ind i en computerbutik eller kig på edbpriser.dk under bærbar og så sæt den pris man vil have, så vælter der links frem.. Men til så få penge der får man altså ikke en maskine med 500gb hdd og 4gb ram... sker ikke hvis det skal være noget der rent faktisk også holder
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg må give mkh ret.
De, ganske vist få, erfaringer jeg har med de små "legetøjscomputere" er, at det er absolut ubrugeligt.

Med venlig hilsen
ktm

 

Netbooks er lavet til firmafolk der på farten skal checke mail eller studenter der ikke gider slæbe store maskiner med i skole for at tage noter til deres opgaver..

Thats it....

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Annonce

Ja men hvis knægten skal slæbe, den frem og tilbage, når han skal i skole er en Netbook, ganske udmærket, den køre alle word og excel og lignende programmer, ganske udmærket.
Også til at gå på netten, er den udmærket.

Desuden har de en rigtig god batteritid.

mvh jens

 

Undskyld jeg siger det, men den batteritid kan ikke bruges som salgstale for en netbook.

Hvad tror du der sker når lillefyren opdager WoW eller andre hjernedøde "spild af tid spil" som han åha så gerne vil spille, men så dør maskinen fordi grafikkortet ikke kan magte det..

Så er det ret ligemeget om der er masser af strøm på, det giver bare længere tid til at blive sur over lortet ikke virker i


Køb en GOD maskine, og få det overstået..

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hej med jer alle :-)

Netbook'en er udelukket.. Mast af alt pga erfaringer fre andre der har brugt den til disse indlæringsprogrammer.
Her anbefales skærmstørrelsen 15,6" Så det er størrelsen der bliver valgt.

Mine erfaringer på området er noget delte....
Havde en Dell, der ofte skulle skiftest tastatur på.... Od den fik også skiftet bundkort og selveplastcoveret... Alt indenfor de første 3 år. Se det gidder jeg ikke igen.
Selv har jeg en Compaq der har været helt OK.
Fruen og den ældste har en HP hver og her er ladesikkene ringe... har skiftet og loddet adskillige gange!
Arbejdsmæssigt har jeg en Lenovo der også kører fint.

Reelt ved jeg ikke om de dårlige erfaringer mest skyldes brugerne.... (den ældste spillede en hel del på min Dell) eller om det skyldes mest maskinerne....

Kiggede lige Bilka Føtex og Elgigangen katalogerne... men der var vist ikke lige noget specielt interesant.... Eller har jeg evt overset noget spændende.....

MVH Njord

MVH Njord
Kig efter en Asus de holder...

Noget ala -> http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=584499

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Lige en update til mit link, da jeg smed det ind kostede maskinen 5299.- og kan nu se den ikke længere er hos den butik, men det er en ganske fin maskine til de penge...

Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Der er yderligere 9 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis