Stabil gulvplade

Den korte version:
Jeg har brug for den mest stabile gulvplade på 12mm der findes og kan betales for menneskepenge. Samlet areal 6-8 m2.

Den lange version:
Jeg har et problem der er til at leve med men som jeg alligevel godt kunne tænke mig at finde en løsning på, hvis det kan lade sig gøre.
Jeg har et gulv bygget op af 20 cm flamingo, 25mm varmegulvplader med gulvvarme i, 12 mm gulvspånplade, 12 mm laminatgulv.
Denne konstruktion er i hele stuen der støder op til køkkenafsnittet. Her er der betondæk hvor der ligger gulvvarmeplader direkte på betonen og derefter gulvplade og laminat. Ovenfra set går det hele ud i ét, men det er altså forskelligt nedenunder, og det giver problemet.
Gulvet knirker i overgangen mellem betondelen og flamingodelen formentlig fordi der er nogle få mm forskel i højden mellem de to. Gulvet knirker også i en anden døråbning fordi der formentlig ikke er blevet rettet ordentlig af helt nede i bunden fra starten. Det er ikke realistisk at lave det hele om, så jeg søger en mellemløsning.
Min plan er save gulvet op i overgangen mellem stue og køkken og så evt. lægge plader i overgangen der er mere stabile end de 12 mm gulvspånplader. Dvs. jeg skal finde nogle plader der ikke giver sig synderligt, når man træder på dem selv om de ligger på flamingo. Det skal være 12mm da det kun er en lille del af gulvarealet, der giver problemer, så jeg vil ikke pille hele gulvet op og vælge en tykkere plade. Når gulvet lægges igen bliver der naturligvis en samling mellem stue og køkken, der må klares med en aluskinne - men hellere det end knirkelyde.
Hvilken pladetype skal jeg vælge? Det kunne evt. også være metal (så må det dog kombineres da 12mm metalplade nok er overkill)
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er et almindelig kendt problem.
Og det har mest at gøre med at Flamingoen trykkes sammen i kanten, randzonen som i dit tilfælde er døråbningen.
Det burde have været forudset ved gulvets tilblivelse.
Her er Sundolitts bemærkning til problemet.
NB! Vær opmærksom på de store belastninger, der kan optræde langs randzoner (langs vægge og lignende). Ligeledes bør overgange mellem gulve med elastisk underlag og faste bygningsdele, planlægges særskilt, eventuelt ved afstivnng af pladekant.
Jeg kender ikke den helt præcise løsningsmodel.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis