Leca nødder eller ærter?

Skal snart igang med at støbe gulv og skal til at lægge isoleringen. Det bliver 22 cm flamingo og ikke 30 som i nye huse, de jeg ikke var vild med at grave for dybt alle steder. Øjemålet svigtede også lidt, så der blev rigeligt dybt nogle steder. Regner med at anvende Leca til at fylde ud med op til flamingoen, samt der hvor jeg af forskellige grunde ikke kan komme til at lægge flamingo. Er det en god løsning? Skal det være nødder eller ærter? Jeg har anvendt ærter til støbning af fundament under de steder hvor jeg skal sætte en mur i multiblokke. Murene skal kun bære sig selv.

mvh Hans
Skal snart igang med at støbe gulv og skal til at... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Skrevet af hpox på 10 sep 2010 20:49
sluppermand
Jeg vil skide på hvad du har lavet af gulve i din tid.

Lige netop den "tone" vil vi meget gerne være fri for her på LDS. Så har du lyst til at udblæse din mening i så grove vendninger, så gør det i en privat meddelelse til Sluppermand.
hpox kom nu med en seriøs kommentar og et seriøs svar på hvor du ødellægger det kappilarbrydende lag. AT LECA siger hvad du skal gøre er ikke ensbetydende med det er lovkrav. kom med facts. hvis du lægger nøddesten som kappilarlag og flaminge og lecanødder i kantne du sikrer med sand, hvor er laget så ødelagt.

Hej

Lecanødder(coatede) er et godt kapillarbrydende produkt og skal udlægges i min 15 cm tykkelse for at kunne betegnes som kapillarbrydende.
Hvorfor man skulle hælde sand ovenpå forstår jeg ikke, da man jo risikerer at sandet med tiden fordeler sig ned mellem lecanødderne, men det kan selvfølgelig modvirkes ved at man lægger et stykke Fibetex ud over Leca'en, og så bevarer man jo den kapillarbrydende virkning, forudsat at lagtykkelsen på Lecanødderne er de 15 cm.

Man opnår samtidig en isoleringsmæssig forbedring, da man ikke skal indregne den kapillarvikende effekt i den trykfaste isolering, som jo ellers skulle have virket som kapillarbrydende lag.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis