Nivellering af gulv...

Hej,

Jeg har et gulv hvor jeg skal til at lægge nye planker, men gulvet er sunket over et område på ca. 1-2 m2.
Opbygningen af gulvet er nederst gamle planker, nivelleringsmasse, masonitpladet og øverst et støjdæmpende lag filt "tæppe".
Jeg vil helst undgå at skulle pille tæppet af, fjerne masonitplader og til sidst skrabe al den gamle nivelleringsmasse af, for at starte forfra. (Standen af de gamle planker er meget tvivlsomme)

Så spørgsmålet er, er der en fornuftig måde at nivellere det sunkne område?
Jeg har selv overvejet nivelleringsmasse og et lag foam? Men jeg har ingen idé om hvordan det vil fungere oven på "tæppet"?

Venlig hilsen
- En begynder inden for selv-istandsættelse :-)
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Selv nivellerende dur ikke på sugende underlag, så flyder det ikke jævnt ud.

mvh jens
hej
efter min ringe mening: smid lortet ud og start forfra. Det er nemmest i længden, og billigst. Så skal du ikke lappe i skidtet i land tid
mvh snedkeren

gørenmasseselvsåvidtmuligt

Du skal jo være helt sikker på hvorfor gulvet er sunket i kun et lille område. Hvad nu hvis det fortsætter??
Du skærer gulvet op med en rundsav i det optalte område og undersøger sagen.
Som Hpox & snedkeren..... Op med skidtet. Der er en grund til at det synker, og det hjælper ikke at hælde tung spartelmasse på.... Så vil det synke & synke & ....

Du må ned til strøerne (bjælke-lag for gulv), for at undersøge om dette er dårligt. Udskiftning kan være (strengt) nødvendig.

Som en start kan du åbne gulvet, og så vise os nogle billeder. Så må vi tage den derfra.

Tømrer & Fritidsmusiker. 

- HobbyJunkie, siger vennerne.....

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Nyhed! Spartelmasse godkendt til Fermacell fra Flügger.
Få 25% rabat på spartelmasse med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også