trådløst til en normalt kabeltilkoblet pc

hej. Jeg har en firma pc der til dagligt tilkobles via kabelstik til internettet, for at komme på citrix. Kan jeg købe en eller anden dims til at sætte i pc en, så den vil virke på vores trådløse netværk hjemme i huset? ved godt det ikke god politik at arbejde hjemmefra, men det er det for mig det roligste sted at arbejde. mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil nok foretrække en USB version med forlængerledning (følger med mange af dem) så man kan få selv USB-sticken godt op i luften (så højt som muligt).

Hellere det end en PCI, der sidder bag PC'en, der står på gulvet, og hvor antennen forstyrres af en masse ledninger til strøm, skærm, tastatur/mus mm.

USB'en er også lettere af montere (pc'en skal ikke åbnes).
Jeg forstod det sådan, at det var en bærbar pc, så er en PCI nok ikke lige sagen

mvh jens
Hvis det er en bærbar pc uden trådløst netværk så må det være en ældre sag, har set bærbare fra 2002 som havde trådløst net. Nå, det var et sidespring, til sagen:

En USB-version vil i denne situation være det ideele valg, fylder ikke ret meget, giver som regel et fornuftigt signal. Kig evt. efter en model hvor du har et USB-kabel som går ud til en antenne, typisk 10 - 20 centimeter høj. Disse giver et rigtigt godt signal, ligesom at du takket være kablet (som typisk vil være 25 cm) kan flytte rundt for at finde det bedste signal.

Hvis der er tale om en stationær PC, så brug enten en PCI-løsning, helst med antenne tilsluttet via kabel.
Eller invester i en såkaldt trådløs "bridge". En "bridge" er groftsagt et omvendt access-point, dvs. at den trådløse del står for forbindelsen til resten af netværket, mens den kabelførte del står forbindelsen til en pc uden trådløst net. I nogle tilfælde kan en bridge sågar håndtere et givet antal computere, og der findes sågar enheder som kan fungere som access-point såvel som bridge.

 

Annonce
Nu er citrix noget langsomt noget, det er meget krypteret og alt kommuntiation mellem din pc og serveren er i billeder der bliver kodet på din pc og udkodet på serveren før det går vidre i systemet.
Dette system er bare langsomt, har selv brugt det.

 Mvh.

Flemming

Man skal ikke kaste med Sten hvis man selv bor i et glashus ...Eller hvis Sten er rocker, og ved hvor du bor

det er nu noget ævl FWM.
det kommer meget and på hvordan den er opsat, hvilke opdatering rate, hvor meget der skal opdateres.
hej Tak for svarene. Men alt kommer til den som venter, pcen gik ned.Så har fået en anden med indbygget trådløst! mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis