Ny støjsvag oliebrænder, hvilken?

Lars F.
Lars F.
312 5471
Vi står og skal have ny oliebrænder på vort fyr, og har bl.a. én "betingelse"/et ønske: Den skal først og fremmest være støjsvag.

Nogle der har kendskab til hvilke fabrikater der kan honorere det krav?

Med venlig hilsen

Lars F.

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
je__ns
je__ns
8514 0
Ikke for at jeg er expert, men støjen er jo også afhængdig af selve kedlen

mvh jens
Lars F.
Lars F. Trådstarter
312 5471
Ja okay, men jeg er "nødt til" at nøjes med det selve brænderen evt. kan give, da vi ikke skal skifte kedel i denne omgang .

Med venlig hilsen

Lars F.

je__ns
je__ns
8514 0
Jeg skiftede også kun oliebrænderen, for et par år siden, til en Elektrooil, som skulle være ok lydsvag, men ak i min gamle kedel, buldre det stadig lystigt

mvh jens
Annonce
Lars F.
Lars F. Trådstarter
312 5471

Okay. Det må vi så tage med, og så anskaffe den mest lydløse brænder til en start .

Med venlig hilsen

Lars F.

vile
vile
934 2650
En Bentone Sterling hører ikke til de mest støjende.
Den har dog ikke den lyddæmpende indkapsling, som de større Bentone modeller har.

Iøvrigt bruger Bentone i vid udstrækning komponenter fra Danfoss, hvilket jeg godt kan lide.
Lars F.
Lars F. Trådstarter
312 5471
Tak, dem må jeg også lige have kigget på så.

Med venlig hilsen

Lars F.

Annonce
golf1985
golf1985
649 8981
jeg har også haft en Bentone Sterling brænder monteret i vores gl oliefyr og der var virkelig en forskel fra den gl til den nye brænder både på støjen og på olieforbruget

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Lars F.
Lars F. Trådstarter
312 5471
Okay, det kan være jeg skal overveje sådan en Bentone - jeg kan se på nettet at den koster nogenlunde det samme som den Riello Gulliver RG0.R jeg egentlig havde overvejet (er den i orden forresten??).

Med venlig hilsen

Lars F.

je__ns
je__ns
8514 0

Det er jo også en Sterling jeg har, det er Elektrooil der laver dem, jeg synes nu ikke den er imponerende støjsvag.

Før havde jeg et ældre Shell (elektrooil) det havde sådan en kappe omkring sig, støjen var den samme som jeg lige kunne vudere.

Men jeg synes det meste støj, kommer fra selve fyret, under forbrændingen. Så en støjkappe rundt om oliebrænderen vil nok ikke hjælpe væsentlig.

Men ellers er Sterling, en godt og solindt brænder, jeg har dog ikke observeret, den helt store besparelse ved skiftet.

Jeg går i øvrigt og overvejer en ny kedel, evt af den kondenserende type.

PS.  Der er ofte brugte oliebrænder til salg, jeg købte en for at have den til reservedele, den kostede 800 kr, og havde været brugt knap et par år. (jeg prøvede den lige på fyret, den kørte perfekt)

mvh jens

Bentone B 10 er en af de mest udbredte brændere - den går også under navnet electroil.
Denne model bruger mange af olieproducenterne og sætter så deres eget logo på den - kappen kan både være hvid, rød og sort.
Jeg har købt to stk for kort tid siden til 200 og 300 kr - den ene fra 2005, den anden fra 2006, så man kan gøre gode handler for tiden.

Støjen fra kedlen afhænger vel i høj grad af hvor stor spredning, der er på dysen.

VH
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
x

Lignende indlæg

1. Ny oliebrænder, men hvilken?
    Fyr og opvarmning (11 svar)
  2. pillebrænder på salamander
    Lav-Hus (11 svar)
  3. Bentone B1R Digital oliebrænder
    Fyr og opvarmning (15 svar)
  4. Oliefyr med startproblemer
    Fyr og opvarmning (18 svar)
  5. Ny oliebrænder, hvad virker?
    Fyr og opvarmning (6 svar)
  6. Rapsolie - HHJJÆÆLLPP!!
    Fyr og opvarmning (10 svar)
  7. Ny(brugt) brænder på gammel kedel
    Lav-Hus (2 svar)
  8. Død oliestrarut..
    Lav-Hus (17 svar)
  9. Nyt oliefyr
    Lav-Hus (13 svar)
  10. Støjisolering af oliefyr
    Fyr og opvarmning (10 svar)

Har du et spørgsmål eller vil du hjælpe de andre?

Tilmeld dig som bruger nu og få adgang til det hele - det er gratis!

Tilmeld dig her