Tilslutning af bordopvasker

Jeg skal ud og købe mig en bordopvasker en af de nærmeste dage.
Jeg vil gerne undgår at tilslutte den min vandhane. Altså skal den installeres.
Men hvad dele skal jeg bruge for at koble den på ?

Jeg er ganske fingernem og kan godt få lukket for vandet i min opgang. Men jeg ved ikke så meget om de ting man skal bruge. Så hvis jeg kunne få sat navn på og funktion, ville jeg være glad.



 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu prøver jeg lige at svare selv.
Jeg burde kunne slutte afløbsslangen direkte til vandafløbet. Der er jo en studs til det.
Den sidder ikke for højt vel?

Kan jeg lukke for det kolde vand på hanen og montere sådan en her:
Vaskemaskine Tee
Og så har jeg udtag til vand også?

Eller er det sådan en her jeg skal have fat på ?
Combi stopventil
Efter en tur i Silvan løste jeg selv problemet.
Vandudtaget var for stort til min vandkobling. Så jeg vandt to studser der kunne skrues på min vandkobling som havde den rigtige diameter til rørene i den ene ende.

Jeg købte desuden et nyt stykke afløbsrør med et rigtig afløbstilslutning til min opvaskemaskine. Jeg fik at vide at jeg ikke kunne dreje den på længere oppe (som på billledet) da diameteren der var for lille og jeg ville kunne risikere at der kom vand op ud fordi den ikke kunne skille sig af med vandet hurtigt nok.

Undervejs fandt jeg desværre ud af at mine slanger var for korte. Så jeg gik i Elgiganten (hvor jeg havde købt min bordopvasker). De solgte mig både en længere vandslange og en længere spildevandsslange. Men Elgiganten er bare håbløse. Selvom de havde solgt mig den bordopvasker og jeg endda stod foran den i butikken, så fik jeg noget der ikke passede med hjem.

Jeg kunne selvfølgelig ikke få pengene igen, da jeg jo havde pakket det op og prøvet at sætte det på. Tak for fantastisk vejledning Elgigaten (sarkasme kan forekomme). Havde jeg bare gået i Silvan fra start havde jeg fået alle de rigtige dele (og slanger som jeg købte efterfølgende).

Jeg fortryder bitter at jeg handlede hos Elgiganten og det er i hvert fald sidste gang jeg handler der.
Må man spørge hvilken bordopvasker du valgte? Vi kikker selv på en ny men kan ikke rigtig beslutte os. Kan man godt købe sådan en billig en til omkring de 1500 kr. eller hvad de nu står til, eller skal man betale noget mere for dem? Hvad gav du for din.
Hej.. Du skal lige se den her den er god at få mot.Producent
Grohe
VVS nr. 739111004
Vandsikring 5-50 ltr. 3/4" Erik

Hygger mig bare (:

Hej!

Jeg havde selv købt en bordopvaskemaskine og var meget i tvivl omkring tilslutning af denne, men da fandt jeg frem til denne tråd. Jeg takker for informationen, som jeg desuden har viderebragt i en artikel, der skulle være let tilgængelig for folk, der fremover har problemer med det samme: Tilslutning af bordopvaskemaskine.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis