Hpfi anlag før eller efter tarifsikringer ??

Jeg skal have skiftet min gruppetavle til noget nyt. Mit gamle HPFI rælæ sidder før mine tarifsikringer, - skal jeg få det ændret, så det kommer til at sidde efter ??

På forhånd tak 

Gunnar
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der alligevel skal pilles ved tavlen er det en fordel at flytte HPFI så kan den skiftes uden at afbryde strømmen ude i gravstenen.

Ved store installationer monteres HPFI altid efter tarifsikring, grunden er at kan så kan vælge en 40A type som er billigere end de der er beregnet til større strømme.
Da jeg skulle have en ny tavle, foreslog elektrikkeren, at der blev monteret 2 stk HPFI relæer, det er faktisk ganske rart, at hele hytten ikke bliver mørkelagt, hvis der er afledning.
Alt udendørs i garage, udendørsstik, udendørslamper, er på et sammen med lidt sekundært indendørs.
Det har der dog ikke været, men jeg har ofte fyret hpfi'en af med min polsøger, med to ledninger og lysdioder, sættes den ene på fasen og den anden på jordledninger, slår relæet fra. (så får man jo også testet, at jorden er forbunden rundt om i huset)

mvh jens
Mange tak for svar

Hils
Ling Ping
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis