Husstandsvindmøller

Husstandsvindmøller, vedr. dette emne, søger jeg en mængde informationer-erfaringer-links

Med venlig hilsen

Søren
25 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
brug google så får du en masse oplysninger om små vindmøller
okay jeg prøver lige og finde noget på google til dig må det være fra udlandet for så er der noget på ebay.com
og der er også en på dba.dk men ved ikke om han er seriøs,eller kerychip.dk men de er vist lidt dyre men hvor mange kw havde du tankt på

med venlig hilsen
anders
Hej
1. 777: bare et fint tip/link, tak
2. Andersvitt: Der er nogle nye regler iflg aviserne med 3 kw.
3. Også gerne herinde, der måske har en sådan opstillet, kunne jeg tænke mig at høre fra.
4. Den skal jo ikke blæse om i den første storm

Med venlig hilsen

Søren
Annonce
Nordjysk bioenergi har et par billige modeller til salg.
http://www.nordjysk-bioenergi.dk/
Klik nederst til højre på Åbent Hus og hent en pdf.
Det er kun 36 eller 48 volt, men de koster heller ikke ret meget.
Hej
Og ja det skal kunne køre ind over elmåleren, og køre denne baglæns, når der kommer mere strøm fra møllen, en der bliver brugt

Med venlig hilsen

Søren
Nu ved jeg ikke hvor meget strøm en vindmølle kan levere, men jeg mener elselskaberne har en grænse for hvor meget el de vil modtage. Mon ikke der er mere fornuft i nogle solceller? Et komplet anlæg der kan levere 3.700 kWh om året koster ca. 90.000 - 110.000 alt efter type. Efter montering er det faktisk vedligeholdelsesfri, og det larmer heller ikke.
elselskabet vil max aftage 6KW peak men det er også meget
og med solceller er det det sammen og kerychip.dk har et komplet solcelle anlæg på 600w til 23k
Jeg ville prøve

www.dk-energi.dk

De har møller der kan levere 8000KWh årligt til 125.000 og det er VAWT møller de har på programmet.
men ellers har de fra 0,3KW til 10KW
kerychip.dk er god til de små solcelle anlæg, ham kan jeg også anbefale. hans butik er et besøg værd.



Der er yderligere 15 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis