tråbløs netværk til naboen

hejsa 

jeg vil derne dele netværk med min nabo 

der er ca 50 meter  over til ham med en garage i mellem beklædt med jernplader 

jeg har 2 linksys wap54g acces points

vi har testet at en bærbar kan komme på net ved acp1 over ved garagen så ville jeg
sætte acp2 op over ved garagen og trække en kabel 35 meter ind i naboens hus til en svitch og vider til hans pc     samtidig skal acp'erne virke som accespoints så man kan komme på emd en bærebar 

er der nogle der er erfaring med det ? 
                                         \/                                                   \/
 *******                   ********                                    ********                 ******
* rouder *    ------     *   acp 1  *         trådløs               *   acp 2 *    ------    * SW *
********                  ********                                     *******                  ******
         I                                                                                                                  I
         I                                                                                                                  I
       min PC                                                                                                    Nabo pc

grunden til vi ikke trækker en kabel helevejen er at der skal tages 9 meter nylagt indkørsel op og derfor håber på at kan gøre det tråbløst noget af vejen

Mvh Martin

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
understøtter dine routere WDS?

/cs

hov sorry - ikke routere - accespoints.. understøtter dine accesspoints WDS?

/cs

WDS ? øhh det ved jeg ikke lige et dump fra min acp

Access Point(default)

AP Client
Remote Access Point's LAN MAC Address:

Wireless Repeater
Remote Access Point's LAN MAC Address:

Wireless Bridge Remote Wireless Bridge's LAN MAC Address:

jeg har googlet lidt og det ser ikke ud til at de understøtter WDS direkte fra kassen. Man kan dog med 3parts firmware få WDS i boksene...

Prøv at google sveasoft firmware til dine bokse..

hvis du har den forkerte version, så skal du have fat i noget andet.jeg har med success brugt Draytek Vigor 2100n til at lave en trådløs netværksbro... De koster lige under 1000 kr..

Hvis det er for meget, skal du se om du kan finde noget i bilka eller noget. kig efter WDS funktionen, så kan de kobles sammen trådløst..

/cs

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis