Lysdæmper / Elektronisk transformer

Hejsa. Mit spørgsmål. Har købt lk 350 ir lysdæmpere som jeg gerne vil montere i stedet for mine almindelige lk tænd/sluk kontakter. Det er alle kontakter som skal skiftes med tiden (loftudtag). Der er altså tale om udtag til eksisterende 230v feks glædepære og andre lamper. Hvilken elektronisk transformer skal jeg købe og hvordan med montering? Montering er nok en længere historie går jeg ud fra. Hilsen Tømren.
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hmm, det må du lige uddybe lidt mere - for det du skriver giver ikke mening...

Hvis du idag har en kontakt (1polet afbryder,en tænding), som tænder en loftlampe, kan du udskifte afbryderen med din nye dæmper - og så er det, det. Ikke noget med transformer mm.
Lk skriver at montering af lysdæmper med touch kræver en elektrisk transformer eller en jernkerne transformer! Har prøvet at montere den , men virker ikke, altså bare selve touchen uden denne transformer. giver dte mening?
Næh, det gør det ikke.
Hvis du har glødepærer kan du skifte kontakten ud med en dæmper, uden problemer.
Det er kun hvis du har lavvolts halogenlamper at man snakker om trafoer. Nogle dæmpere kan styre en jernkernetrafo, andre kan ikke (og kræver så at der anvendes en elektronisk trafo).
Endelig er det vist nogle sparepærer der ikke kan dæmpes, og andre der kan.

mvh
BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Det virker stadig ikke. Jeg uploader nogle billeder snarrest så det er til at finde ud af hvad jeg roder med
nu har du vel tjekket at den pære du tester med ikke er sprunget ? :-)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis