Badeværelse ventilator timer switch.. Hvor

Hej

Jeg har købt en Thermix ventilator der skal sidde på en allerede eksisterende rørføring fra badeværelset. Ventilatoren kommer fysisk til at sidde i skunken over badeværelset.

Ventilatoren er med timer, og det er meningen at den skal køre x minutter når lyset har været tændt i 10 minutter. Hvor finder jeg en 230V indstillelig timer switch der kan starte min ventilator??

I skunken er der allerede en fast 230 Volt + Transformatoren til lyset, så grundlaget for styringen er der allerede..

Martin.
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej Martin,

Ikke helt forstået ?

Du skriver at ventilatoren er med timer, men spørger samtidig hvor du kan købe en timer ?

Hvis der ikke er nogen styrin på motoren, så vil jeg anbefale en såkaldt "trappeautomat" - som du kender det fra en opgang, der trykkes på en knap (i dit tilfælde lyset der tændes) og så kører den en forudindstillet tid efter strømmen slukkes..
Der findes flere typer - nogel kalder dem også multitimere, da de kan flere funktioner..


 Skal det gøres ordentlig - skal du gøre det selv

 Lidt om mig her

Prøver lige at forklare lidt bedre.
Ventilatoren har en timer ja. Ved på virkning af ventilatorens Control1, vil den starte og køre x minutter efter denne Control1 igen er slukket.

Jeg ønsker en timer, kaldet T1, så jeg kan styre påvirkningen af Control1.
T1 skal tilkobles lyset i badeværelset. Min ide er at T1 skal sende et signal til Control1 efter at lyset har været tændt i fx 10 min. 

De 10 min er sådan at ventilatoren ikke starter når man kun er på badeværelset kort, (under de 10 min).

Håber det giver bedre mening nu...

Kender godt de trappe lys, det er sådan set den timer der sidder i ventilatoren..
Prøv at kigge her gavazzi Den timer burde kunne gøre det - kan måske findes online, ellers gennem din lokale elektriker.

/ Claus

hej Martin... Den multi timer fra carlo gavazzi som er en multi timer, 230V... og den kan du lave med forsinket tilkobling, på de 10min du ønsker, og hvis du så slukker lyset inden de 10min så blir den selvfølgelig deaktiveret... hvis du ik kan finde den på nettet, har vi dem på lageret ude på firmaet, men prisen kender jeg dog ikke...

Mvh
Dan

Udlært Styrings & Regulerings Elektriker (Industri Elektriker)

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis