Lysdæmper - tilslutning

Vil gerne have sat en lysdæmper op over sengen.

Har en FUGA MEK-S 300 CR

Hvordan skal denne forbindes, således at jeg ved døren stadig kan tænde lyset normalt og så dæmpe det, når jeg er ved sengen.

Der er jo kip tryk på lysdæmperen, så skal afbryderen ved døren også laves med kip, altså have en fjeder bag sig?

OG JA, jeg ved godt man ikke må gøre noget selv, men håber alligevel på seriøse svar.
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du skal have trykket et nyt kabel frem til din lysdæmper...

Trækker du den fra lampestedet i loftet, eller fra den eksisterende afbryder ved døren.? - Du skal i begge tilfælde bruge min. 4g1,5mm2 kabel...


Monteringsvejledning findes her http://www1.lk.dk/katalog/vejledning/97515_03.pdf

Jeg kan uden problem trække kabel fra lampestedet eller fra kontakten ved døren, så det er bare nemmeste løsning. Som jeg læser vejledningen på LK, så skal dørkontakten monteres i klemmen længst til venstre. Samme fase som bruges ved dørkontakten skal så gå ubrudt hen til lysdæmperen og monteres i klemmen mærket L. Den midterste klemme går så op til lampen, der har en nul på den modsatte side.

Er dette ikke korrekt?

Men skal dørkontakten så ikke laves som kip, så den har fjederretur, så den ikke står med fast fase?

Skrevet af gumbas på 07 sep 2010 17:58
Jeg kan uden problem trække kabel fra lampestedet eller fra kontakten ved døren, så det er bare nemmeste løsning. Som jeg læser vejledningen på LK, så skal dørkontakten monteres i klemmen længst til venstre. Samme fase som bruges ved dørkontakten skal så gå ubrudt hen til lysdæmperen og monteres i klemmen mærket L. Den midterste klemme går så op til lampen, der har en nul på den modsatte side.

Er dette ikke korrekt?

Men skal dørkontakten så ikke laves som kip, så den har fjederretur, så den ikke står med fast fase?

Jo det er korrekt, og ja, du skal have monteret en fjeder under tangenten på din eksisterende afbryder.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis