Billig Træ og metalmaling

Hej
Jeg står og skal til at male vores vinduer indvendigt og en hems som jeg skal have bygget til børnene. Hvilken maling skal jeg vælge? Synes Flügger's virker dyr, men får man samtidig mere for pengene som hvis man købte det i jem&fix?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Køb kvalitets maling. det er billigst. (flugger, dyrups osv.)

Jacob
Jeg har flere gange købt hos morsmaling.dk det er billigt og rigtig god maling.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
JEg vil også sige du skal bruge kvalitetsmaling.
Men jeg vil i samme åndredræt sige at man skal være godt skør hvis man betaler fuld pris for maling, uanset hvor man køber det. Du skal som minimum have 25% - kræv det!
Det findes mange forskellige rabatordninger - f.eks. logbuy.dk - måske dit arbejdsplads er medlem der?
Jeg skulleogså bruge noget træværksmaling for et par uger siden - dog til panaler. Jeg havde et krav om at det skulle være god kvalitet og svanemærket/EU blomsten.
Det udelukkede discountmærker, samt Dyrup, Flügger, Sadolin og Beck & Jørgensen.
Så var der Beckers tilbage (svensk) og Jotun (norsk) - men f.eks. Sadolin er også svensk ejet og Flügger er rep. i Norge - kender dog ikke ejerforhold.
Derudover havde jeg på søgt på test af ovenstående. En svensk test havde Jotun på 1. pladsen og Sadolin som nummer to - flügger kom længere nede. Der blev bl.a. målt på modstandsdygtighed overfor afvaskning med vand og sæbe, gulning mm.

Jeg fandt på nettet nogle gode priser på Jotun og Beckers, hvor jeg kunne få 30-40% rabat. Jeg ville dog have Jotun. Jotun laver både Lady og en Proff maling - gæt selv hvilket segment de henvender sig til (privat-erhverv) indholdet er efter min overbevisning ens (har bl.a. kigget i datablade).
Jeg dant på malbilligt.dk Proff malinge . de har også Lady'en hvis hellere vil have den.
Jeg fik Proff malingen til 260,- afhentet for 3L. Lady, Flügger, Sadolin, Dyrup m.fl. koster over 600 for samme mængde eller mindre som standardpris. Jeg kender endda en maler der køber Dyrup til ca. 150 for 2,5l - den koster 540 på tilbud i Silvan denne uge for 2,25 L.

Så vil nogen sige at du får god og kompetent vejledning i kædebutikkerne - ja måske - men den kan du få ligeså god på firmaernes hjemmesider.

Jeg gider i hvert fald ikke "have ondt i numsen" efter at have købt maling.....
mvh

 -------

tilflytter til det midtjyske

--------
Da jeg malede købte jeg hos malershoppen.dk ok priser og fin service.

Jacob
Mange tak for indspark, jeg tror lige jeg vil kigge mig lidt om i netbutikkerne :-)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Lige hvad angår vinduer (af træ) så er det optimale jo linoliemaling da det er diffusionsåbent, men ikke ret mange bruger det. Jeg gør dog. Ulempen er at det er længe om at tørre. Finishen er meget flot selvom opfindelsen er mange hundrede år gammel. Til indvendigt træværk der slides (og vin´duerne, hvis linoliemaling ikke er aktuelt) vil jeg bruge en alkydmaling (= oliemaling) der har bedre slidstyrke en acrylmaling.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Alkydmaling hvorfor dog det?
Der er jo intet slid på den indvendige side af vinduer.
Iøvrigt gulner krylmaling når det ikke får lys.
Akrylmaling lugter ikke oh penselen er nem at vaske.
Alkydmaling fordi vinduerne er udsat for UV-, temperatur- og vandbelastning på ydersiden, og mekanisk og UV belastning på indersiden og hemsen er udsat for mekanisk belastning. God fornøjelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Godt så.
Men det er altså nemmere at bruge akrylmaling og gøre penselen ren i vand! :o)
Det er jeg meget enig i :-)
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også