At skære i en stavlimet bordplade

Jeg har købt en stavlimet egetræsbordplade i Ikea og vil høre om der er nogle, som har erfaring med at skære sådan een til? Bordpladen er 60 bred og vi skal kun bruge 40 cm hvilket akkurat kommer til at passe med, at man kan skære langs stavlimningen hvis I forstår hvad jeg mener? (Pladen skal ligge ovenpå 4o cm skabe) Der er selvfølgelig lidt usædvanligt at skære på langs af en bordplade, men jeg håber at det kan lade sig gøre, da jeg ellers skal betale en meterpris for pladen, hvilket gør den mere end dobbelt så dyr. Kan vi save bordpladen med en stiksav og efterfølgende rette kanten med en overfræser, eller skal vi på jagt efter en snedker som evt vil skære den for os?

Kreativ

Jeg har købt en stavlimet egetræsbordplade i Ikea... Vis hele indlægget
24 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Det er nu slet ikke min erfaring, med stiksav, jeg har en rigtig god blå Bosch stiksav, men save lige, vil ikke være muligt, i en 30 mm hårdtræsplade, kørt efter en retskinne vil det selvfølgelig hjælpe, men så kniber det jo stadig gevaldig med at save i vinkel. (med en nu bosch klinge beregnet til formålet)
En fucksvans kan gøre det betydelig bedre.

mvh jens
hej
je-ns det vil jeg bare ikke give dig ret i. ! Har slidt foreløbigt 4 af de blå op og de har aldrig skuffet mig. !!

Skulle jeg herhjemme skære bordpladen for Kreativ, ville det foregå med en rød sav af tysk oprindelse, det er mine øjne den bedste.! Men den er er dyr. Og det er er ikke denne type grej som hører hjemme her i og med at det er GDS.
mvh snedkeren

 gørenmasseselvsåvidtmuligt

kreativ> er bordpladen kun 1800mm i længden??

Send et PM, jeg kan godt skære på st. rundsav, pladen må ikke være længere end 3 meter.

Dog kræver det at du kan transportere pladen Ca. 15 km..

MVH


bare lige for sjov kan der jo også smides endnu en mulighed på bordet... hvis du ellers har et fræsejern der er dybt nok, kunne man i teorien bare køre over mange gange med overfræseren til man når igennem pladen.. det vil kræve tålmodighed men på den anden side så lyder det til at du allerede har en fræser..
Nu har jeg mest fræset i blødere træ sorter, men i dem har jeg da godt kunne lave ret dybe fræsninger ved bare at nøjes med at æde en 4-5 mm ad gangen..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis