køleslange limes på køler ? hvilken lim ?

Hejsa Jeg har en køleslanger som hele tiden falder af pga studsen på kølen (plastik) er knækket så der er meget lidt tilbage til spændebåndet. Jeg kan godt sætte spændebåndet på og holde tæt men pga. vibrationer fra motoren falder det af og slangen falder også af. Har midlertidig løst det med at lægge en tom plastflaske bag slangen som er S-snoget for at holde presset af slangen på kølerstudsen men nu skal den til syn så det holder jo nok ikke her. Jeg søger en lim som kan lime slangen fast på plastkøler studsen men ved ikke om alm. araldit to komponent kan holde til varmen. Hjælp ønskes hurtig Mvh Søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kommer aldrig til at holde
hvor meget af studsen er der tilbage og hvilken af dem er det
det du kan gøre hvis der er lidt studs tilbage , er at finde et stykke rør der lige kan klemmes stramt udenpå stumpen og lime den fast med varmefast silikone
rens stumpen godt af , kom silikone på og pres rørstumpen på og fug grundig efter langs kanten
lad det tøre i mindst et døgn , så kan du montere slange igen
Der er kun 5mm lige stykke af kølerstudsen øverst på køleren desværre - lige nok til et spændebånd kan klemme om slangen - men det med et ekstra stump rør lyder som en god ide - hvor finder man varmefast silikone og hvad hedder mærket ?

Til rensning af stumperne - hvad skal jeg bruge ? rensebenzin - acetone eller ?
acetone er fint til det
silikonen kan du få i de fleste byggemarkeder , ellers kan de skaffe det , 5 mm er ikke meget kan du evt få boret 3 små huller og sætte nogle tynde skruer i også , så er det meget større chance for at det holder
ellers se om du kan finde en der kan svejse i plast , da det vil være det bedste , men der er jo ikke andet for end at prøve
Køb da en ny køler da det kan ødelække motoren hvis du køre uden vand og så koster det flere kroner end en ny køler.
Hvilken bil er det?
brug rudelim

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis